arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸

ارتش آمریکا به موشک های مافوق سرعت مجهز می‌شود

در پی آزمایش موفقیت‌آمیز سیستم موشک رهگیر روسیه، ارتش آمریکا اعلام کرد که تا چهار سال آینده به موشک‌های هایپرسونیک (مافوق صوت) و سلاح‌های لیزری مجهز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش آمریکا به موشک های مافوق سرعت مجهز می‌شودبه گزارش تارنمای دیفنس، «ژنرال نیل تورگود» رئیس دفتر توانایی‌های سریع و فناوری‌های بحرانی ارتش آمریکا می‌گوید تا سال ۲۰۲۱ سلاح‌های لیزری ۵۰ کیلوواتی بر خودروهای زرهی نصب خواهد شد و ارتش همچنین برنامه تجهیز کامیون‌های سنگین به لیزرهای ۱۰۰ کیلوواتی دارد.

به گفته کارشناسان دفاعی، با استقرار موشک‌های لیزری بر خودروهای زرهی ارتش آمریکا می‌تواند هرگونه پهپاد، موشک و خمپاره‌های دشمن را سرنگون کند.

مقام نظامی آمریکا تأیید می‌کند که ارتش بر تولید این نوع از تسلیحات لیزری نظارت خواهد داشت، اگرچه نیروی دریایی کار طراحی آن را بر عهده دارد.

ارتش آمریکا در حالی از توسعه سلاح‌های لیزری و هایپرسونیک سخن می‌گوید که وزارت دفاع روسیه در هفته گذشته از آزمایش موفق موشک‌های رهگیر در پایگاه قزاقستان خبر داد.

«ولادیمیر سرگیانکوف» معاون فرمانده واحد دفاع موشکی روسیه در همین رابطه گفت، پس از آزمایش‌های متعدد تست موشک‌های رهگیر با موفقیت صورت گرفت.

به گفته تحلیلگران امنیتی، با تلاش کشورهای روسیه و چین برای ساخت موشک‌های هایپرسونیک، نیروی هوایی آمریکا به توسعه فناوری موشکی خود سرعت بخشیده است.

موشک‌های هایپرسونیک با سرعت پنج برابر سرعت صوت توانایی عبور از تمام سامانه‌های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک را دارند و همچنین می‌تواند کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر برساند. این نوع از موشک‌ها می‌توانند ناوهای هواپیمابر، ناوشکن‌ها و رزم‌ناوهای دشمن را مورد هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان