arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

نتایج یک نظرسنجی: بایدن در ایالت آیووا پیشتاز است

یک نظرسنجی مربوط به ایالت آیووا نشان داد، جو بایدن در میان رای دهندگان دموکرات در این ایالت محبوب تر از دیگر کاندیداهای حزب دموکرات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نظرسنجی مربوط به ایالت آیووا نشان داد، جو بایدن در میان رای دهندگان دموکرات در این ایالت محبوب تر از دیگر کاندیداهای حزب دموکرات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، آیووا ایالتی است که انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخاب کاندیدای اصلی ریاست جمهوری این حزب از آن آغاز خواهد شد.

جو بایدن بر اساس یک نظرسنجی در میان شرکت‌کنندگان احتمالی در مرحله اول انتخابات درون حزبی دموکراتها در ایالت آیووا، از دیگر کاندیداهای این حزب جلوتر است.

با این حال برتری بایدن در ایالت آیووا کمتر از برتری او در جدیدترین نظرسنجی سراسری در آمریکا است.

در نظرسنجی انجام شده از سوی CNN/Des Moines Register/Mediacom جو بایدن که معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بوده، بیشترین میزان آرای کسانی که قصد شرکت حضوری یا مجازی در انتخابات درون حزبی آیووا را دارند کسب کرده است.

در این نظرسنجی ۲۴ درصد از بایدن حمایت کرده‌اند و در جایگاه دوم نیز برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت با ۱۶ درصد رای قرار دارد.

در جایگاه های بعدی نیز الیزابت وارن، سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست با ۱۵ درصد رای و پیت بوتیجج، شهردار مستقل شهر ساوث بند با ۱۴ درصد رای قرار دارند.

فوریه ۲۰۲۰ زمان آغاز انتخابات درون حزبی اعلام شده است.

نظرات بینندگان