arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

دمای هوا در بوشهر به ۵۰ درجه می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد طی روزهای چهارشنبه تا جمعه دمای هوا در برخی نقاط غیر ساحلی همچون دشتستان و دشتی به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرد طی روزهای چهارشنبه تا جمعه دمای هوا در برخی نقاط غیر ساحلی همچون دشتستان و دشتی به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

به گزارش ایسنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا و تداوم گرما و شرجی هوا طی امروز تا روز چهارشنبه است. بنابراین طی این مدت در برخی ساعات روز غبار محلی و در ابتدای صبح وقوع پدیده مه در سطح استان مورد انتظار می‌باشد.

پیام مساعدی افزود: از اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه و جمعه، ضمن اینکه از رطوبت هوا کاسته و بر دمای هوا افزوده می‌شود، به سبب افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس به ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم می‌شود. همچنین طی امروز و فردا در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با رشد ابر در ارتفاعات استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی نیز دور از انتظار نمی‌باشد.

وی تاکید کرد: بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی صبحگاه در برخی نقاط وقوع پدیده مه و طی ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین جهت وزش باد متغیر غالباٌ شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و طی ساعات بعدازظهر تا شب در برخی نقاط مرتفع گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا: ۳۰ تا ۶۰ گاهی ۹۰ سانتیمتر می‌باشد.

مساعدی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۵۹ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۸:۲۱، مد دوم دریا ساعت ۱۴:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۳۱ خواهد بود.

نظرات بینندگان