arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

ارتش یمن: غیرنظامیان از تاسیسات نظامی در امارات و عربستان فاصله بگیرند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به غیرنظامیان در کشورهای امارات و عربستان هشدار داد که از تاسیسات و مراکز نظامی و زیرساختی این کشورها فاصله بگیرند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش یمن: غیرنظامیان از تاسیسات نظامی در امارات و عربستان فاصله بگیرندبه گزارش شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» روز سه شنبه گفت: بانک اهداف ما در عربستان و امارات روز به روز گسترش می یابد.

وی افزود: این دو کشور یا باید از تجاوز به یمن دست بردارند یا انتظار غافلگیری های بیشتری باشند.

سریع، از غیرنظامیان در عربستان و امارات خواست که از تاسیسات و مراکز نظامی و زیرساخت های حیاتی این کشورها فاصله بگیرند تا به آنها آسیبی نرسد.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح یمن قدرت انجام چند عملیات همزمان بر اساس گزینه های موجود، در زمان و مکان مشخص را دارند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: به زودی معادله فرودگاه در مقابل فرودگاه را به اجرا می گذاریم و دوره پس از عملیات نهم رمضان مانند پیش از آن نخواهد بود و دشمن باید حساب همه چیز را بکند.

در نهم ماه مبارک رمضان هفت هواپیمای بدون سرنشین یمنی پس از طی صدها کیلومتر، دو ایستگاه پمپاژ نفت عربستان در استان های الدوادمی و عفیف هدف قرار دادند و فعالیت این خط لوله هزار و ۲۰۰ کیلومتری را متوقف کردند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان