arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

ناجا: علت ۵۰ درصد سرقت‌های خرد جامعه اعتیاد است

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۸۵ درصد طلاق‌ها و بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد در سطح جامعه به‌صورت مستقیم به مساله اعتیاد و معتادان متجاهر مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۸۵ درصد طلاق‌ها و بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد در سطح جامعه به‌صورت مستقیم به مساله اعتیاد و معتادان متجاهر مرتبط است.

سردار سعید منتظر المهدی روز چهارشنبه در آیین عقد تفاهم‌نامه همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با جامعه الزهرا (س) در قم افزود: سوءسابقه مصرف مواد مخدر به ۲ هزار سال قبل از میلاد بازمی‌گردد و امروز این مساله به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت‌های جهان تبدیل‌شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که سودآوری مواد مخدر بسیار زیاد است امکان حذف آن توسط گروه‌های تولید ممکن نبوده و چاره‌ای جز رفتن به سمت فرهنگ‌سازی و آموزش پیشگیری از اعتیاد نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶۸۵ تن مواد مخدر در کشور کشف و ۱۵ شهید نیز در این مسیر تقدیم انقلاب شد.

منتظر المهدی با اشاره به اثر مخرب اعتیاد بیان کرد: اعتیاد بیماری مزمن مغز بوده و سالیان یک‌میلیون سلول مغزی فرد معتاد عملاً از بین می‌رود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد گفت: ایجاد نشاط و تخلیه هیجانی مثبت برای مبارزه با مواد مخدر به‌صورت جدی باید در سطح کشور دنبال شود.

قم در مبارزه با مواد مخدر باید به نمادی در سطح کشور تبدیل شود

 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در این آیین عنوان کرد: الگو بودن قم باید در تمام عرصه‌ها به‌ویژه در زمینه مبارزه با مواد مخدر محرز و به نمادی در سطح کشور تبدیل شود.

ابوالفضل شریفی ادامه داد: در زمینه مبارزه و کاهش اعتیاد زنان در استان قم ۵ برابر بیشتر از مردان برنامه و اعتبار صرف می‌شود چراکه اعتیاد زن بنیان خانواده را به‌صورت مستقیم تهدید می‌کند.

وی اهمیت مساله پیشگیری را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از ۹۶ درصد از جامعه پاک بوده و آلودگی به اعتیاد ندارند و همین مساله اهمیت صیانت و پیشگیری از اعتیاد را روزافزون می‌کند.

شریفی بیان کرد: دانش‌آموختگان جامعه الزهرا (س) می‌توانند سفیران جمهوری اسلامی در امر مبارزه و آگاهی بخشی در زمینه مواد مخدر در سطح دنیا باشند.

این تفاهم‌نامه با موضوع هم کاری‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به امضا دو طرف رسید.

برنامه‌ریزی و اجرای مشترک طرح‌های پیشگیری، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و توانمندسازی به همراه همکاری در برگزاری همایش‌های مشترک، ایجاد زمینه آموزش‌های پیشگیرانه و توانمندسازی طلاب، معرفی نیازها و اولویت‌های پژوهشی در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی از زمینه‌های اجرای این تفاهم‌نامه است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در سفر به شهر مقدس قم تفاهم‌نامه‌ای نیز با مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امضا کرد، هدف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر با استفاده از بانوان مبلغ در سطح کشور است.

نظرات بینندگان