arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

فیس بوک چگونگی انتشار داده های کاربران را ردیابی می کند / برنامه ای آزمایشی برای ارتقای سطح امنیت

فیس بوک برنامه ای آزمایشی را در دست اجرا دارد که قرار است به ردیابی  وضعیت انتشار اطلاعات کاربران بپردازد. درواقع این برنامه مطالعاتی با اهدافی بلند مدت اجرا می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک برنامه ای آزمایشی را در دست اجرا دارد که قرار است به ردیابی  وضعیت انتشار اطلاعات کاربران بپردازد. درواقع این برنامه مطالعاتی با اهدافی بلند مدت اجرا می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آخرین برنامه مطالعاتی فیس بوک قصد دارد اقدام به پیگیری نحوه استفاده از تلفن و اطلاعات شما پرداخته و یک برنامه پژوهشی بازاریابی جدید اجرا کند که رفتارهای کاربران مثل  استفاده گسترده از برنامه های نصب شده، زمان استفاده، مکان استفاده، نو دستگاه و شبکه را ثبت می کند.

فییس بوک مدعی شده که از این فراداده ها استفاده خواهد کرد تا هوش مصنوعی فیس بوک درک کند که کدام برنامه ها توسط کاربران ترجیح داده می شوند و در نهایت فیس بوک سیستم هدف گذاری خود را بهبود بخشد. قوانین حفظ حریم شخصی فیس بوک می گوید که محتواهای شخصی کاربر، رمزهای عبور یا پیام ها را جمع آوری نخواهد کرد و داده ها به دست اشخاص ثالث نمی رسند.

افرادی که مایل به شرکت در این طرح مطالعاتی باشند باید سن و سایر مشخصات فردی  خود را تایید کنند. فیس بوک اعلام کرده که اطلاعات کاملی را در خصوص نحوه اجرای این برنامه در اختیار افراد می گذارد. در نهایت برنامه دوباره همه اطلاعاتی را که جمع آوری می کند نشان می دهد و چگونگی استفاده از این اطلاعات را مشخص می کند.

برنامه  به طور دوره ای به شرکت کنندگان یادآوری می کنند که بخشی از برنامه مطالعه هستند. کاربران می توانند برنامه را ترک کنند. برای این کار باید نرم افزار ردیابی را حذف و به فیس بوک پیغام لغو دهند. در حال حاضر این مطالعه برای کاربران اندرویدی در ایالات متحده و هند در دسترس خواهد بود اما احتمال می رود در کشورهای دیگر نیز توسعه یابد.

نظرات بینندگان