arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

اتحادیه عرب، خواستار ورود شورای امنیت به حادثه 2 نفتکش‌ در دریای عمان شد

«احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به حادثه حمله به دو نفتکش‌ در آبهای دریا عمان، از شورای امنیت سازمان ملل خواست به این حادثه ورود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه عرب، خواستار ورود شورای امنیت به حادثه 2 نفتکش‌ در دریای عمان شد«احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به حادثه حمله به دو نفتکش‌ در آبهای دریا عمان، از شورای امنیت سازمان ملل خواست به این حادثه ورود کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ابوالغیط پنجشنبه (۲۳ خرداد) طی سخنرانی خود در شورای امنیت، رئیس این شورا را خطاب قرار داد و گفت: «تحولات خطرناک [در منطقه] می‌طلبد که شورای عالی شما در برابر کسانی که پشت این خطرات هستند، بایستد».

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین در خصوص شعله‌ور شدن آتش در منطقه هشدار داد.

در همین ارتباط، وزیر خارجه کویت نیز حادثه امروز در دریای عمان را محکوم کرد و خواستار مداخله شورای امنیت سازمان ملل در این حادثه شد.

رسانه‌ها قبل از ظهر امروز (پنجشنبه) به نقل از رسانه‌های محلی عمان از وقوع دو حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان خبر دادند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شدند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکت سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

در پی این حادثه، نفت خام برنت با افزیش بیش از دو درصد به ۶۲.۵۳ دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا با افزایش حدود ۱.۵ درصد به ۵۲.۵۸ دلار در هر بشکه رسید. واکنش بازارهای بورس ریاض، دبی و ابوظبی و مسقط به این حادثه منفی بود و منجر به کاهش شاخص این بازارها شد.

وزارت خارجه ایران از زبان «عباس موسوی»، سخنگوی این وزارتخانه از بروز این حادثه ابراز نگرانی کرد و محمد جواد ظریف نیز در توییتی این حادثه را مشکوک خواند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان