arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

امام جمعه بوشهر: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران توطئه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای ابلاغ پیام رئیس جمهوری آمریکا توطئه ای سیاسی برای فریب افکار عمومی جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای ابلاغ پیام رئیس جمهوری آمریکا توطئه ای سیاسی برای فریب افکار عمومی جهان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن افزود: آمریکا تلاش می کند با این حرکت خود به جهانیان اعلام کند ما خواهان مذاکره هستیم اما ایران نمی پذیرد.

وی بیان کرد: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بیانگر ضعف و در بن بست قرار گرفتن آمریکا و نشان از عزت مردم بزرگوار ایران است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: آمریکا از طرفی پیام مذاکره با ایران را ارسال می کند از طرفی دیگر تحریم های خود بر علیه کشور را تشدید می کند.

وی یادآور شد: نپذیرفتن پیام رئیس جمهوری آمریکا از سوی رهبر معظم انقلاب موضوعی اصولی، انقلابی و ستودنی است و عزت ایرانیان را دوچندان کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: سران آمریکا در شرایطی ادعا می‌کنند به دنبال تغییر نظام در ایران نیستند که اگر بتوانند طرحی برای براندازی نظام داشته باشند با خرج تمام اعتبارات خود این کار را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن اعلام کردند " ما ساخت بمب اتم را حرام می‌دانیم و اگر می‌خواستیم اقدام می کردیم" اما این آمریکاست که دارای زرادخانه‌های مجهزی در این خصوص است.

امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا و هیات حاکمه آن به هیچ عنوان ارزش این را ندارند که با آنها مذاکره‌ای انجام شود.

وی یادآور شد: رئیس جمهوری آمریکا پیام خود را به وسیله نخست وزیر یک کشور مهم مانند ژاپن ارسال می کند که رهبر معظم انقلاب پیام را بپذیرد و مذاکره را انجام دهد این درحالی است که ایشان حتی پیام فرستاده آمریکا را نیز نمی پذیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: کنفرانس بحرین و معامله قرن آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف چپاول قدرت در فلسطین است و آنها را به شدت محکوم می کنیم.

صفایی بوشهری افزود: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تصمیم دارد در این معامله کار فلسطین را یکسره کنند به همین دلیل با همکاری و همگرایی برخی دولت های مرتجع منطقه در حال توجیه این فساد سیاسی هستند.

وی یادآور شد: اسرائیل با همکاری آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه تلاش می‌کنند فلسطین را در یک بن بست و فقر سرزمینی قرار دهند و تمام مناطق اشغالی را برای خود قرار دهند.

امام جمعه بوشهر برپایی تولد ۹۴ سالگی ملکه انگلستان در سفارت خانه های این کشور را محکوم کرد و گفت: این مراسم تولد ملکه استعمار، چپاولگری، کودتای ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: فرهنگ و هنر از مهمترین مقوله های مطرح در جامعه است که در کشور مسلمانی مانند ایران باید به رنگ الهی و مطابق با آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: اگر هنر در خدمت دین و انقلاب نباشد مردم و جامعه دچار انحراف می شوند به همین دلیل تمام مسئولان باید به فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی توجه کنند و هرگونه هنجارشکنی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی تاکیدکرد: هیچ کسی مخالف هنر و هنرمند نیست اما همگان توقع دارند هنر با ارزش های انقلابی و آرمان های اسلامی مطابقت داشته باشد.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت برطرف کردن مشکل تامین آب، کنترل گرانی های کاذب و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان تاکید کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان