arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

شرکت هواوی از سیستم عامل «سیلفیش او اس» استفاده می کند

این روزها شرکت هواوی به شدت به دنبال یک سیستم عامل جایگزین برای اندروید است و اکنون به نظر می رسد در یافتن این سیستم عامل موفق شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها شرکت هواوی به شدت به دنبال یک سیستم عامل جایگزین برای اندروید است و اکنون به نظر می رسد در یافتن این سیستم عامل موفق شده است.

به گزارشش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، طی روزهای گذشته خبرهای متعددی در خصوص سیستم عامل جایگزین اندروید در محصولات هواوی مطرح شد اکنون به نظر می رسد این سیستم عامل جایگزین پیدا شده است.

در نتیجه ممنوعیت های تجاری یالات متحده، هواوی به اندروید دسترسی ندارد و بنابراین نمی تواند از خدمات گوگل پلی نیز استفاده کند. این به این معنی است که هواوی  نیاز دارد  به جای نرم افزار همیشگی خود یک نرم افزار جدید پیدا کند.

شایعات اولیه نشان می داد که این شرکت یک سیستم عامل داخلی به نام آرک را تولید خواهد کرد و حتی زمان رونمایی آن ماه اکتبر اعلام شده بود. اما منابع آشنا با این موضوع می گویند سیلفیش او اس سیستم عامل جایگزین خواهد بود. البته فراموش نکنیم که سیلفیش او اس چندان خالص و بکر نیست و نوعی سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است.

با این وجود، هیچ یک از طرفین این معامله هیچ بیانیه رسمی در این خصوص صادر نکرده اند. بنابراین شایعه مذکور زمانی تایید می شود که هواوی در این خصوص بیانیه رسمی منتشر کند.  اگر اصلا در مورد سیلفیش او اس اطلاعاتی ندارید جالب است بدانید که سیستم عامل سیلفیش او اس با اهداف عمومی برپایه سیستم عامل لینوکس طراحی شده است که معمولاً به همراه ترکیب هسته لینوکس برای استفاده از پلت فرم سخت‌افزار خاص استفاده می‌شود.

نظرات بینندگان