arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

سی ان ان: ۱۰۰ شرکت آمریکایی به دلیل سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ، توان رقابت در زنجیره صنعتی جهان را از دست داده‌اند

برخی از تجار و شرکت های آمریکایی که زمانی طرفدار و حامی دونالد ترامپ بودند پس از اعمال تعرفه و جنگ تجاری واشنگتن با پکن به مخالفان رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شده اند. شبکه سی ان ان افزود، شرکت نیوبالانس یکی از صد شرکت آمریکایی است که به دلیل سیاست های تعرفه ای ترامپ دیگر توانایی حضور و رقابت در زنجیره صنعتی جهان را ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از تجار و شرکت های آمریکایی که زمانی طرفدار و حامی دونالد ترامپ بودند پس از اعمال تعرفه و جنگ تجاری واشنگتن با پکن به مخالفان رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شده اند.

شبکه سی ان ان یکشنبه شب گزارش داد، شرکت نیوبالانس آمریکا که در سال ۲۰۱۶ یکی از حامیان اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بود، هم اکنون پس از سه سال به یکی از مخالفان وی تبدیل شده است.

این شرکت که سالانه به طور متوسط چهار میلیون جفت کفش ورزشی در جهان تولید می کند، یکی از شرکت هایی است که به دلیل تعرفه های ترامپ علیه کالاهای چینی از نظر مالی بسیار متضرر شده است.

شرکت نیوبالانس می گوید، با افزایش تعرفه های کمرگی کالاهای چینی توسط آمریکا، ما دیگر نمی توانیم مانند گذشته مواد اولیه از چین وارد کنیم و در نتیجه در تولید با رکود مواجه شده ایم.

نیوبالانس در نامه ای به دفتر نماینده تجاری آمریکا یاد آور شد که تعرفه های اعمال شده واشنگتن بر کالاهای چینی تولیدات را کاهش داده که در نتیجه این شرکت نمی تواند در رقابت با دیگر تولید کنندکان کفش ورزشی از جمله انگلیس رقابت کند.

شبکه سی ان ان افزود، شرکت نیوبالانس یکی از صد شرکت آمریکایی است که به دلیل سیاست های تعرفه ای ترامپ دیگر توانایی حضور و رقابت در زنجیره صنعتی جهان را ندارد.

نظرات بینندگان