arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۷ خرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام وضعیت اضطراری در مصر در پی درگذشت مرسی
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۲۳:۵۷

دولت مصر امروز در پی درگذشت «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری اسبق مصر در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. رئیس‌جمهوری پیشین مصر هنگام برگزاری جلسه محاکمه‌اش در دادگاه، درگذشت.

واکنش ترامپ به اقدام برجامی ایران: تهران قرار است از محدودیت‌های ذخائر اورانیوم سرپیچی کند
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۲۱:۲۹

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به بیانیه ایران در خصوص افزایش ذخائر اورانیوم خود واکنش نشان داد. او در توئیتر نوشت: «ایران قرار است از محدودیت‌های ذخائر اورانیوم سرپیچی کند.»

محمد مرسی در دادگاه سکته کرد و درگذشت
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۲۱:۲۸

«محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر هنگام جلسه محاکمه وی فوت کرد.

تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت محمد مرسی گفت که رئیس‌جمهور مخلوع هنگام جلسه محاکمه‌اش، سکته کرد.

محمد مرسی نخستین رئیس‌جمهور مصر بود که با انتخابات مردمی به این سمت انتخاب شد

او ۱۰ تیر ۱۳۹۱ به این سمت انتخاب شد و ۱۲ تیرماه یک سال بعد در کودتایی به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» از قدرت عزل شد

دستور رئیس قوه قضائیه، برای بررسی قصور احتمالی در مورد قتل اخیر در زندان تهران
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۹:۲۸

سخنگوی قوه قضائیه با تشریح جزئیات مضروب و به قتل رسیدن مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی، از دستور رئیس قوه قضائیه به سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور برای بررسی قصور احتمالی مأموران خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: زندان تهران بزرگ، بزرگترین مجموعه ندامتگاهی کشور است که اکنون افزون بر ۱۲ هزار زندانی در آن نگهداری می‌شود و زندانیان این مجموعه در گروه‌های مختلف و با لحاظ تعداد زیاد اندرزگاه‌ها، طبقه‌بندی می‌شود. هم اکنون حدود ۱۳۰ زندانی امنیتی در اندرزگاه‌های ویژه زندانیان امنیتی این زندان نگهداری می‌شوند، که ۱۷ نفر از آن‌ها در یک اندرزگاه اختصاصی اقامت داشته که مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی یکی از آن‌ها بوده و در مجاورت آن‌ها و به صورت مجزا دو زندانی دیگر که حدود یک سال و نیم قبل از زندان رجایی شهر به زندان تهران بزرگ منتقل شده، اقامت داشته‌اند، که به صورت نوبه‌ای و مجزا از هواخوری مشترک استفاده می‌نمودند.

 

ترامپ: فکر نمی‌کنید که دو دوره ریاست‌جمهوری برای من کافی نیست؟
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۸:۵۰

ترامپ روز یکشنبه در یک توییت نوشت: «خبر خوب اینه‌ که شش‌سال‌دیگر که من آمریکا را دوباره به‌ جایگاه عالی رساندم و بخواهم کاخ‌سفید زیبا را ترک کنم ( فکر نمی‌کنید هوادارانم بخواهند من باز هم در کاخ‌سفید بمانم و بزرگی آمریکا را حفظ کنم) آن زمان، روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست، دیگر از میان رفته‌اند.»

ترامپ این توییت را در آستانه اعلام رسمی حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نوشته است. ترامپ قرار است روز سه شنبه (فردا) به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کند.

بولتون: آمریکا مایل به گفتگو با ایران است/ در برابر تحریک‌های نظامی تهران، آماده اقدام تلافی‌جویانه هستیم
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۸:۱۰

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با «واشنگتن فری بیکن» مدعی شد: آمریکا خواستار مذاکره با رهبران ایران برای فرونشاندن تنش‌ها است.البته وی در ادامه ادعاهای خود افزود: اما در برابر تحریک‌های نظامی ایران، مهیای اقدام تلافی‌جویانه نیز هستیم.بولتون همچنین با اشاره به صف‌آرایی ایران و آمریکا، مدعی شد: این وضعیت بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی است.

بولتون در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: راهبرد امنیت ملی آمریکا از ایران به عنوان یکی از 4 تهدید اصلی یاد می‎کند و باید اطمینان حاصل کنیم توانایی‎ بازداشتن آنها از چنین اقداماتی را که تهدیدی برای مردم آمریکا و بازار جهانی نفت است؛ داریم.وی همچنین مدعی شد ایران با تردید درباره عزم دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری آمریکا، مرتکب اشتباه بزرگی می‎شود.

بولتون در ادامه ادعاهای خود افزود: درباره خطرات سپاه قدس و عملیات‌های نهادهای اطلاعاتی ایران و همچنین نیروهای وابسته به آنها در عراق و یمن بسیار نگران هستیم. این گروه‎ها تجارت در دریای سرخ و همچنین اهدافی در عربستان را تهدید می‎کنند و برای نیروهای آمریکایی و تسهیلات ما در عراق، خلیج فارس، دریای عمان و افغانستان خطرناک هستند.

آخرین قیمت خودرو در بازار امروز ۲۷ خرداد ۹۸/ کاهش ۲ تا ۹ میلیون تومانی قیمت برخی خودرو‌ها
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۷:۵۸

براین اساس ۸ محصول ایران خودرو شامل پژو پارس دوگانه سوز با یک میلیون کاهش به مبلغ ۱۰۶ میلیون تومان؛ پژو ۲۰۷. دنده‌ای (تیپ ۱) با ۳ میلیون کاهش به مبلغ ۱۳۱ میلیون تومان؛ هایما اس ۵ توربو با ۲ میلیون کاهش به مبلغ ۲۷۸ میلیون تومان؛ دنا پلاس (تیپ ۲) با ۹ میلیون کاهش به مبلغ ۱۵۹ میلیون تومان؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۴ میلیون کاهش به مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان؛ پژو ۲۰۶. صندوقدار با ۳ میلیون کاهش به مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان و هایما اس ۷ توربو (S۷) با ۵ میلیون کاهش به مبلغ ۳۰۱ میلیون تومان در بازار معامله شد.

همچنین تیبا (تنوع رنگ) با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به مبلغ ۵۴ میلیون تومان؛ سایپا ۱۱۱ (تنوع رنگ) با مبلغ ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ساینا با مبلغ ۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

پیش بینی رگبار و رعد و برق برای برخی مناطق/ هشدار موج‌های ۳ متری در خلیج‌فارس
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۶:۵۰

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از امروز تا آخر هفته در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمالغرب، ارتفاعات رشته کوه البرز به خصوص البرز غربی و شرقی برخی مناطق ساحلی دریای خزر، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر بارش‌ پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.از امروز تا آخر هفته نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید روی می‌دهد که احتمالا همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

در مناطق مرکزی کشور شامل جنوب سمنان، اصفهان، یزد، مرکزی، قم و جنوب تهران گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که پدید گرد و خاک و انتقال آن از مناطق کویری اطراف به این مناطق دور از انتطار نیست.سه شنبه و چهارشنبه برای مناطق جنوب غربی کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک روی می‌دهد.روزهای دوشنبه و سه شنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و شرق دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس مواج خواهد بود. در نواحی شرقی خلیج‌فارس ارتفاع موج به 10 پا (حدود 3 متر) خواهد رسید.

روحانی خطاب به سفیر جدید فرانسه: شرایط حساس است؛ پاریس همچنان فرصت کوتاهی دارد که نقش تاریخی خود را ایفا کند
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۵:۳۵

رئیس جمهور با اشاره به صبر و خویشتنداری ایران طی یک سال گذشته به درخواست فرانسه و اتحادیه اروپا برای جبران اثرات و تبعات خروج آمریکا از برجام، گفت: شرایط کنونی حساس است و فرانسه همچنان فرصت دارد در کنار دیگر اعضای برجام، و در فرصت بسیار کوتاهی که وجود دارد، نقش تاریخی خود را برای حفظ این توافق ایفا کند چرا که بی تردید از بین رفتن برجام، به نفع ایران، فرانسه، منطقه و جهان نیست.

نامه پرسپولیس به الاهلی: برانکو سرمربی ماست
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۴:۴۹

طی دیروز و امروز رسانه‌های عربی خبر از توافق برانکو ایوانکوویچ با باشگاه پرسپولیس دادند، این در حالی است که مدیران تیم قرمزپوش پایتخت معتقدند مربی کروات با آن‌ها قرارداد دارد و نمی‌تواند با باشگاه دیگری قرارداد امضا کند.در همین رابطه صبح امروز باشگاه پرسپولیس طی یک ایمیل رسمی به باشگاه الاهلی از آن‌ها خواست تا درباره شایعاتی که در رسانه‌های عربی مبنی بر توافق الاهلی و برانکو مطرح می‌شود، شفاف‌سازی کنند.

در این ایمیل همچنین ذکر شده برانکو با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و از این رو به باشگاه الاهلی هشدار داده شده که به اغوای مربی پرسپولیس نپردازد چرا که در این صورت بر اساس ماده ۱۷ قانون نقل و انتقالات فیفا پرسپولیس از الاهلی شکایت خواهد کرد.بر این اساس باشگاه عربستانی ۲۴ ساعت فرصت دارد که رسماً موضع خود را نسبت به شایعات موجود اعلام کند.

سی‌ان‌ان: احتمال اعزام نیروهای بیشتر آمریکا به خاورمیانه، پس از حادثه نفت‌کش‌ها
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۴:۳۰

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که احتمالا درباره اعزام نیروهای مازاد به خاورمیانه پس از حادثه‌ای که برای دو نفت‌کش در دریای عمان رخ داد، بحث و گفت‌وگو شود.استقرار تعداد بیشتری از سیستم دفاع هوایی پاتریوت، هواپیماهای جنگنده و کشتی‌ها می‌توانند به بازدارندگی و دفاع کمک کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح زیست شبانه یعنی ترتیب دادن محرومیت مردم از معنویت شب/ این الگوگیری از غرب توسط انسان‌های بیمار انجام می‌شود
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۳:۵۳

حجت‌الاسلام احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره تصویب کلیات طرح زیست شبانه در شورای شهر تهران گفت: هر روزی شاهد یک نوع حرکت از ناحیه مدیران داخل کشور و شبکه‌های نفوذ هستیم، یک روز سند 2030 مطرح می‌شود و بنیاد خانوادگی و تربیت زندگی را بر اساس سبک زندگی غرب تنظیم می‌کند و ارزش‌های انقلاب را تحت الشعاع قرار می‌دهد و یک روز هم طرح زیست شبانه مطرح می‌شود، یعنی ترتیب دادن برنامه‌هایی که مردم به وسیله آنها از معنویت شب محروم بمانند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره تصویب کلیات طرح زیست شبانه در شورای شهر تهران گفت: ممکن است در خانواده‌ای آشفتگی ایجاد شود و حالا پدر، مادر یا فرزندان به خاطر آن مسأله از خانه خارج شوند و در آن اوقات شب به خیابان‌ها و نقاط مختلف شهر بروند و خدایی نکرده به دام باندهای فساد بیافتند. به همین دلیل طرح "زیست شبانه" می‌تواند عامل اصلی فساد در جامعه باشد، باید در جهت تقویت بنیه خانواده‌ها تلاش کرد نه در جهت فروپاشی خانواده‌ها.

 

پزشکیان: دلیل مخالفت برخی با FATF، شناسایی شدن گردن کلفت‌هایی بود که به راحتی پول ها را در کشور جابه‌جا می‌کنند
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۲:۵۱

نایب رییس مجلس گفت: برخی مطرح می کنند که با اجرای FATF افراد متوجه می شوند که ما پول را چکار کرده ایم و همه چیز شفاف می شود که در پاسخ به این افراد باید گفت که اصلا می توان این اطلاعات را به کارگروه ویژه اقدام مالی نداد، ولی حداقل خودمان متوجه شویم که پول در کشور چه می شود، البته دلیل مخالفت برخی افراد این بوده که برخی افراد گردن کلفت که به راحتی در کشور پول ها را جا به جا می کنند شناسایی می شوند.

پرواز مشترک جنگنده‌های عربستانی و آمریکایی بر فراز خلیج فارس
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۹:۴۸

ریاض اعلام کرد، جنگنده‌های نیروی هوایی عربستان و جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا از مدل "اف ۱۵ سی" پرواز مشترکی بر فراز منطقه خلیج فارس داشتند. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این پرواز مشترک، برخی از این جنگنده‌ها عملیات سوخت‌گیری هوایی را برای دیگر جنگنده‌ها انجام دادند.

خبرگزاری واس این پرواز مشترک بر فراز منطقه خلیج فارس را در چارچوب یک ماموریت توصیف و اعلام کرد، هدف از این ماموریت ادامه تقویت روابط نظامی و همکاری‌های مشترک دو طرف است. این منبع عربستانی جزئیات بیشتری درباره ماهیت این ماموریت ارائه نکرده و تا این لحظه نیز بیانیه‌ای از طرف آمریکا درباره این ماموریت منتشر نشده است.

طائب: اگر نامه‌ای که همراه نخست وزیر ژاپن بود، باز می‌شد، توطئه‌ها بر سر ما می‌ریخت
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۸:۵۷

حجت الاسلام مهدی طائب رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار شامگاه یکشنبه در نشست تبیینی بصیرتی گفتمان سازی گام دوم انقلاب در تالار امام دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار داشت: امروز برای رهبر معظم انقلاب دولت و قدرتی بوجود آمده که آمریکا ابرقدرت دنیا توسط نخست وزیر ژاپن به عنوان مهمترین کشور صنعتی جهان نامه‌ای را برای ایشان ی فرستد، اما وقتی نامه را روی میز می‌گذارد به یک باره هیبت علوی و صولت نبوی را می بیند، آرام نامه را زیر میز می‌گذارد و عکس آن نیز در همه دنیا پخش می‌شود.

وی بیان داشت: اگر این نامه باز می‌شد، توطئه‌ها بر سر ما می‌ریخت ولی رهبر معظم انقلاب با بسته نگه داشتن این نامه، راه همه توطئه‌ها را بستند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به انهدام کشتی‌های نفتکش همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، گفت: رهبر معظم انقلاب با نگرفتن نامه از آبه توطئه ناشی از این حادثه را بر ملأ کرد و توطئه‌های دیگر نیز بتدریج برملا می‌شود.

وزیر علوم: زمان دادگاه دانشمند ایرانی بازداشتی آمریکا مشخص نیست
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۸:۴۱

منصور غلامی وزیر علوم به آخرین وضعیت دانشمند زندانی ایران در آمریکا اشاره و اظهار کرد: ما برای پیگیری این موضوع با وزارت امور خارجه رایزنی کردیم و قرار بر این شد که این وزارتخانه وضعیت این دانشمند ایرانی را از طریق مسیرهای دیپلماتیک پیگیری کند تا هر چه سریع‌تر مشکل برطرف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه تا کنون هیچکدام از دادگاه‌های دکتر مسعود سلیمانی در آمریکا برگزار نشده است و ظاهراً این موضوع تعمدی به تعویق انداخته می‌شود و متأسفانه زمان دقیق دادرسی وی مشخص نشده است، امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر وضعیت این استاد روشن‌تر و آزاد شوند.

وزیر علوم همچنین در خصوص وضعیت سلامت جسمی و روحی دکتر مسعود سلیمانی نیز گفت: مشکلی در خصوص سلامت جسمانی این دانشمند به من گزارش نشده است، البته ممکن است به لحاظ شرایطی که برای او به وجود آمده است، از نظر روحی با مشکل مواجه شود و ما امیدوار هستیم هر چه زودتر مشکل او از طریق وزارت امور خارجه رفع شود.

بعیدی‌نژاد: اعتصاب غذای همسر نازنین زاغری ساختگی است
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۸:۳۷

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توئیتر خود نوشت: «امشب بی بی سی فارسی مصاحبه‌ای با ریچارد راتکلیف پخش کرد که در گوشه‌ای تنها و بی‌آزار در اعتصاب غذا بود. این یک صحنه ساختگی بود که فقط در زمان مصاحبه طراحی شد. این دو روز جلوی سفارت مرتب بلوکه بود ولی حداقل اعتراف کرد گذرنامه دخترش آزاد است و خودش هم درخواست ویزای ایران نکرده است.»

عربستان بزودی ممنوعیت استفاده از الکل را لغو می‌کند
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۸:۱۵

بلومبرگ به نقل از منابع خود می‌نویسد، اگرچه تا کنون حکومت عربستان در این مورد اظهار نظری نکرده، اما انتظار می‌رود که آل سعود به زودی استفاده از الکل را برای شهروندان خود همانند خارجیان بلامانع اعلام کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۸:۱۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا ببینید.

نظرات بینندگان