arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز ششم شد؛ سندرز دوم / یحیی بجای پروفسور؟ / پزشکیان: دلیل مخالفت‌ها با FATF، شناسایی گردن کلفت‌های پولشویی است / مشاور موگرینی حق را به ایران داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

محمد مرسی در دادگاه درگذشت ---  به گزارش رسانه‌های مصری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور در جلسه دادرسی دادگاه درگذشته است.  او با اتهاماتی نظیر جاسوسی روبرو بود و در زمان فوت 67 سال سن داشت.

یحیی بجای پروفسور؟ --- یحیی گل‌محمدی، سرمربی پدیده جدی‌ترین گزینه سرمربیگری #پرسپولیس است. گل‌محمدی چندی پیش قراردادش را تمدید کرد اما گفته شده بندی در قرارداد او وجود دارد که در صورت داشتن پیشنهاد از پرسپولیس می‌تواند آن را فسخ کند.

شمخانی: شبکه گسترده عملیات سایبری علیه ایران کشف شد ---  علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف "شبکه گسترده عملیات سایبری تهاجمی علیه ایران" خبر داده و گفته بزودی مستندات منتشر می‌شود. او همچنین گفته "آمریکا در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی خارجی است تا به روسیه و دیگران نشان دهد که آنها بهای مداخله‌های خود در امور آمریکا را خواهند پرداخت گفت: اولا حمله سایبری علیه کشورها روی دیگر حمله نظامی است که آمریکا به صورت غیر قانونی و برخلاف موازین حقوقی و حتی ادبیات و سیاستهای امنیتی خود، به آن مبادرت می کند و طبیعتا باید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین المللی باشد."

سازمان زندان‌ها: علیرضا شیرمحمدعلی با مجرمان خطرناک هم‌بند نبود --- در بخشی از اطلاعیه  سازمان زندان ها آمده "مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در حال حاضر محل نگهداری تعدادی از متهمان و محکومان جرائم علیه اشخاص، جرائم علیه اموال و مالکیت و جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی است، لذا طرح این موضوع که آن ندامتگاه صرفاً محل نگهداری زندانیان خطرناک باشد موضوع صحیحی نیست." در این اطلاعیه همچنین آمده "این تصور که زندانیان جرائم امنیتی با سایر مجرمین از جمله افراد شرور و خطرناک در یک مکان و در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند امری نادرست است." علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی ۲۱ ساله، هفته پیش پس از درگیری با دو زندانی در زندان فشافویه به قتل رسید.

پزشکیان: دلیل مخالفت‌ها با FATF، شناسایی گردن کلفت‌های پولشویی است --- مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران دلیل مخالفت‌ها با FATF را شناخته شدن "گردن کلفت‌هایی" دانسته که "به راحتی در کشور (ایران) پول جا به جا می‌کنند." او گفته "صدها نفر امثال هادی رضوی" در ایران وجود دارند. هادی رضوی، یکی از تهیه کنندگان سریال شهرزاد و داماد محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، است.

اگر سانحه برای دو نفتکش کار ایران بود با شجاعت اعلام می‌کردیم ---  سرلشکر باقری گفت: "اقدامات مضحک و بی ارزش علیه نفت‌کش‌ها در دریای عمان و اقیانوس هند و مانند آن از این نمونه است که می‌خواهند مردم منطقه و جهان را به این برسانند که ایران در حال عملی کردن تهدید‌های خود است." او افزود: "غافل از اینکه جمهوری اسلامی ایران آن‌قدر بزرگ است که اگر اراده‌ای در بستن تنگه هرمز بکند، این‌گونه نیست که شناور یا نفت‌کشی بتواند از این تنگه عبور کند. ما آن قدر شجاعت داریم که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیریم و با قامتی افراشته و صدایی بلند آن را فریاد بزنیم و عواقب آن را هم بپذیریم."

بریتانیا: اعزام نیروی نظامی به خلیج‌ فارس از قبل برنامه‌ریزی شده بود --- سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که برنامه اعزام ۱۰۰ نیروی ارتش سلطنتی به خلیج‌ فارس از پیش و با هدف آموزش برنامه‌ریزی شده بوده است. به نوشته "فورسز" این نیروها در قالب یک مانور به خاورمیانه اعزام می‌شوند و حضور آنها هیچ ارتباطی با حملات اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان ندارد.

افزایش قیمت تریاک و کاهش قیمت شیشه در ایران --- محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از افزایش قیمت تریاک، هروئین و حشیش خبر داده است؛ او این افزایش قیمت را هفده درصد خوانده است. اسدی همچنین گفته است قیمت شیشه امسال ۴۹ درصد کاهش یافته است. او گفته "شایع‌ترین ماده مخدر مصرفی در کشور تریاک و ماده مخدر صنعتی نیز شیشه و گُل است در حال حاضر نیز گل جایگزین ماده مخدر شیشه شده است."

'میزان اورانیوم غنی شده ایران ۶ تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلو عبور می‌کند' --- بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: میزان اورانیوم غنی شده ایران ۶ تیرماه از مرز ۳۰۰ کیلو عبور می‌کند. وی افزود: "آنچه که مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران بیش از این برای به نتیجه رسیدن اقدامات آنها صبر نخواهد کرد و آنها باید از فرصت باقی مانده برای اجرای تعهداتشان استفاده کنند."

دادستان سوادکوه: یکی از ضاربان توله خرس دستگیر شد --- دادستان عمومی و انقلاب سوادکوه از دستگیری متهم به اتلاف یک قلاده توله #خرس در این شهرستان خبر داد. پرونده قضایی برای ضاربان این توله خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه تشکیل و با پیگیری عوامل انتظامی یکی از متهمین شناسایی و دستگیر شد.

از دیروز بانک‌ها "کارت ملی قدیمی" را نمی‌پذیرند --- برخی شعب بانکی از دیروز کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند و مشتریان فاقد کارت ملی هوشمند باید کارت ملی قدیمی به همراه رسید ثبت‌نام کارت هوشمند خود را به همراه داشته باشند.

اگر من هم به جای آن‌ها بودم، همین کار را می‌کردم --- مشاور ارشد «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه آیا تهدیدهای ایران درباره خروج از برجام آخرین هشدارها به اتحادیه اروپا برای پایبندی به تعهداتش است، گفت: اگر خودم جای ایرانی‌ها قرار دهم، یعنی اگر من یکی از افراد تصمیم‌گیر در ایران بودم احتمالاً همین تهدیدها را می‌کردم، درست هم هست.

ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز ششم شد --- نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‌دهد، دونالد ترامپ با اختلافی تا ۱۰ درصد پس از پنج رقیب دموکرات از جمله معاون سابق باراک اوباما قرار گرفته است. بر اساس این نظرسنجی که بین نهم تا دوازدهم ژوئن انجام شد، جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با ۴۹ درصد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با ۳۹ درصد پیشتاز است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد سناتور برنی سندرز و دونالد ترامپ به ترتیب ۴۹ و ۴۰ درصد رأی آوردند.

طرح زیست شبانه یعنی ترتیب دادن محرومیت مردم از معنویت شب --- احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره تصویب کلیات طرح زیست شبانه در شورای شهر تهران گفت: هر روزی شاهد یک نوع حرکت از ناحیه مدیران داخل کشور و شبکه‌های نفوذ هستیم، یک روز سند 2030 مطرح می‌شود و بنیاد خانوادگی و تربیت زندگی را بر اساس سبک زندگی غرب تنظیم می‌کند و ارزش‌های انقلاب را تحت الشعاع قرار می‌دهد و یک روز هم طرح زیست شبانه مطرح می‌شود، یعنی ترتیب دادن برنامه‌هایی که مردم به وسیله آنها از معنویت شب محروم بمانند.....اینکه این طرح در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان اجرا شده دلیل نمی‌شود ما هم آن را در جمهوری اسلامی اجرا کنیم، ما مقلّد غرب نیستیم که بیایم هر کاری آنها انجام می‌دهند ما نیز دنباله آن را بگیریم، این الگوگیری از غرب توسط انسان‌های بیمار انجام می‌شود، یعنی اگر افرادی در منبع ارزش‌های دینی و انقلابی عمیق شوند باید بدانند برنامه شبانگاهی نگاه اسلام کدام است.

نظرات بینندگان