arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

اینستاگرام «ضد هک» می شود؟ / روشی جدید برای پس گرفتن حساب های کاربری از هکرها

یکی از مشکلات شایع بسیاری از کاربران اینستاگرام، نگرانی در خصوص وضعیت امنیت حساب های کاربری است. اما اکنون اینستاگرام وعده داده که این مشکل را حل می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یکی از مشکلات شایع بسیاری از کاربران اینستاگرام، نگرانی در خصوص وضعیت امنیت حساب های کاربری است. اما اکنون اینستاگرام وعده داده که این مشکل را حل می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شما هم اکنون می توانید حساب های هک شده خود را بازیابی حتی اگر مهاجمان آدرس ایمیل و شماره تلفن شما را تغییر داده باشند.

این ویژگی جدید اینستاگرام که هنوز در مرحله آزمون است، کار را برای هکرها بسیار دشوار می کند و اجازه نمی دهند به راحتی اطلاعات دیگران را سرقت کنند. دروقاع در این تمهیدات جدید روش هایی قرار خواهد داشت تا حتی در صورت نفوذ هکرها در سیستم کاربر، او بتواند حساب خود را پس بگیرد.

برخی از قربانیان هک اینستاگرام مجبور به پرداخت بیش از 100 دلار برای بازیابی حساب های خود بودند، به خصوص حساب هایی که بیش از 50 هزار دنبال کننده داشتند. موارد دیگر، هکرها حساب هایی را که دنبال کنندگان پرشماری داشتند هک کرده و سپس به فر دیگری می فروختند. این در حالی بود که لغلب قربانیان قادر به پس گرفتن حساب های خود نبودند. زیرا هکرها اقداماتی نظیر تغییر آدرس و شماره های تلفن را برای جلوگیری از بازیابی انجام می دهند.

اکنون اینستاگرام در بیانیه ای اعلام کرده که از این موضوع جلوگیری می کند. در این بیانیه می خوانیم: "ما می دانیم که از دست دادن دسترسی به حساب شما می تواند یک تجربه مضطرب کننده باشد. ما اقدامات لازم برای جلوگیری از هک شدن حساب ها در وهله اول و همچنین اقداماتی برای کمک به بازیابی حساب ها انجام خواهیم داد."

در حال حاضر، اگر اینستاگرام تشخیص دهد برای ورود به سیستم خود مشکل دارید به سرعت اقدام به بازیابی حسبا شما و ارسال گزینه«نیاز به کمک بیشتر» می کند. حتی اگر هکرها اطلاعات تماس را تغییر داده باشند، می توانید از  اینستاگرام درخواست کنید که کد بازیابی شش رقمی را به ایمیل یا شماره تلفن شما که ابتدا برای ثبت نام استفاده کرده بودید ارسال کند.

نظرات بینندگان