arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

اکران «تیرگان» در زادروز عباس کیارستمی آغاز می‌شود

نمایش شش فیلم‌ کوتاه تحت عنوان اکران تیرگان، از اول تیر مصادف با سالروز تولد عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینمای ایران در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایش شش فیلم‌ کوتاه تحت عنوان اکران تیرگان، از اول تیر مصادف با سالروز تولد عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینمای ایران در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود.

 اول تیر امسال با هفتادونهمین سالروز تولد عباس کیارستمی مصادف است و به همین بهانه آیین دیدار و افتتاحیه‌ «اکران تیرگان» در ساعت ۱۹:۳۰، در سالن موزه‌ سینما با حضور کارگردان‌ فیلم‌ها و برخی دیگر از عوامل و هم‌چنین هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

به مناسبت این آیین افتتاحیه‌، سیف‌الله صمدیان فیلمی کوتاه و پانزده دقیقه‌ای تهیه کرده که به «اکران تیرگان» هدیه داده‌ است و پیش از نمایش این شش فیلم برگزیده در سالن موزه‌ سینما نمایش داده خواهد شد. این بخش پانزده دقیقه‌ای، قسمتی از مستند بلند صمدیان با عنوان «روزی روزگاری در مراکش»، از صحبت‌های عباس کیارستمی و مارتین اسکورسیزی با فیلم‌سازان حاضر در کارگاه سینمایی مشترک این دو فیلمساز است که در سال ۲۰۰۵ درباره‌ سینما و فیلم کوتاه در مراکش برگزار شد.

مجموعه‌ «اکران تیرگان» عبارت است از «دریای‌تلخ» ساخته‌ فاطمه احمدی، «آگهی فروش» به کارگردانی قصیده گلمکانی، انیمیشن «داش‌آکل» ساخته‌ هاجر مهرانی، «موج کوتاه» به کارگردانی محمد اسماعیلی، «سیاه سرفه» ساخته‌ رضا توفیق‌جو و «روشویی» به کارگردانی جابر رمضانی.

فیلم‌های کوتاه حاضر در این مجموعه جزو آثار مطرح سال‌های اخیر سینمای کوتاه ایران هستند که ضمن حضور متعدد در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی، موفق به کسب جوایزی شده‌اند.

نظرات بینندگان