arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
نیره پیروزبخت در نخستین همایش ایمنی مواد غذایی:

عزم جدی دستگاهها برای پایش ایمنی مواد غذایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین همایش ایمنی مواد غذایی که امروز در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران، با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، اتاق بازرگانی، مدیران دفتر سلامت غذای وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی و همچنین جمعی از متخصصان صنعت غذای کشور برگزار شد از عزم جدی همه دستگاههای حاضر در این همایش برای پایش ایمنی مواد غذایی خبر داد و این هم افزایی را برای دستیابی به اهداف، مثبت ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر تدوین استانداردهای ملی ایمنی غذایی افزود: با تنظیم مقررات فنی ، تمام برنامه هایی که برای ایمنی غذا تدوین می شود به صورت واحد در کشور اجرایی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تشکیل کمیته هادی ایمنی غذایی اظهار داشت: فعالیت ها و اقدامات این کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سال آینده گزارش عملکرد این کمیته را ارایه می کنیم.

پیروزبخت، استراتژی واحد بین دستگاهها برای دستیابی به غذای سالم را ضروری دانست و تصریح کرد: امروزه هم صدایی برای به ثمر رسیدن برنامه های مدون از سوی دستگاهها امری ضروی است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه کشاورزان باید به راههای بهینه برای دستیابی به ایمنی غذا دسترسی داشته باشند گفت: ایجاد ساختاری برای پیش بینی ارزیابی ریسک از مزرعه تا سفره در این شرایط بسیار مهم است.

نظرات بینندگان