arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

هینن: مردم ایران فوق‌العاده بودند/ اعتراضم به ناامنی بود

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: اجازه نمی‌دهم امنیت بازیکنانم به خطر بیافتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویتال هینن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اعتراض فدراسیون لهستان به فدراسیون جهانی بابت برخی مسائل در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های ٢٠١٩ به میزبانی ارومیه اظهار داشت: من همه اطلاعات را به فدراسیون خودم (لهستان) دادم؛ اطلاعاتی که در خصوصش فکر و آنها را احساس کردم.

وی در مورد اینکه مردم ارومیه از شدت علاقه به والیبال قصد داشتند سرمربی و بازیکنان مطرح جهان را ببینند و به همین دلیل ازدحام در خیابان‌ها ایجاد می‌شد، گفت: اعتراض و گلایه‌ام به این دلیل نیست که ایران را درک نمی‌کنم. هیچ نکته بدی در خصوص ارومیه نیست. به نظرم مردم فوق‌العاده بودند. من در خیابان قدم می‌زدم و از دیدن مردم و رفتار آنها لذت می‌بردم.
همین ادامه داد: زمانی شرایط برایم سخت شد که احساس کردم یک تیم در خطر است؛ 20 بازیکن در اتوبوس بودند و اتوبوس کاملاً محاصره شد. صدها نفر از مردم در شرایطی ما را محاصره کرده بودند که تنها چند افسر پلیس در کنار ما بود. در این حالت شما نمی‌توانید حدس بزنید که چه سرنوشتی در انتظارتان است.
سرمربی تیم ملی والیبال لهستان با بیان اینکه شما نمی‌توانید اجازه دهید که امنیت بازیکنان به خاطر بیافتد، خاطرنشان کرد: این جمله من مربوط به ایران و ارومیه نیست؛ بلکه در مورد موضوع کلی امنیت بازیکنان صحبت می‌کنم. اگر گفتم به ایران باز نمی‌گردم منظورم به عنوان یک تیم بود. من اجازه نمی‌دهم بازیکنانم به محلی بروند که احساس ناامنی می‌کنند، چراکه این بزرگترین اشتباه خواهد بود.
وی ادامه داد: مسئولیت سلامت بازیکنان با من است و من این اشتباه را دو بار تکرار نمی‌کنم. امیدوارم مردم ایران هم منظور من را متوجه شده و من را درک کنند.

نظرات بینندگان