arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸

بایدن: راهبرد ترامپ درباره ایران فاجعه‌ای است که خودمان ساختیم

«جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در بیانیه‌ای گفت: راهبرد ترامپ در قبال ایران، فاجعه‌ای خودساخته است.جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای و تضمین عرضه باثبات نفت از طریق تنگه هرمز دو منفعت حیاتی آمریکا در خاورمیانه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای سیاست رئیس‌جمهور فعلی کشورش علیه ایران را «فاجعه‌ای خودساخته» توصیف کرده است.

به گزارش فارس، «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران انتقاد کرده و آن را «فاجعه‌ای خودساخته» توصیف کرده است.

بایدن که یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «راهبرد ترامپ در قبال ایران، فاجعه‌ای خودساخته است.»

وی در این بیانیه تصریح کرده است: «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای و تضمین عرضه باثبات نفت از طریق تنگه هرمز دو منفعت حیاتی آمریکا در خاورمیانه هستند.»

بیانیه بایدن ساعتی بعد از ساقط شدن یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی در فضای سرزمینی ایران صادر شده است. ایران اعلام کرده پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک»، پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

نظرات بینندگان