arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

سفر وزیر خارجه سوریه به کره شمالی

وزارت خارجه سوریه در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت: ولید معلم، وزیر امور خارجه این کشور و هیئت همراه وی عصر روز جمعه طی سفری رسمی وارد کره شمالی شدند و این سفر در پاسخ به دعوت ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه سوریه طی سفری رسمی به کره شمالی رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت: ولید معلم، وزیر امور خارجه این کشور و هیئت همراه وی عصر روز جمعه طی سفری رسمی وارد کره شمالی شدند و این سفر در پاسخ به دعوت ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی انجام شد.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد که معلم طی سفرش به کره شمالی با مسئولان برجسته این کشور دیدار خواهد کرد و در جریان این دیدار دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و همچنین تقویت و ارتقای آن در تمامی زمینه‌ها به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

قرار است وزیر خارجه سوریه و مسئولان کره شمالی در خصوص تحولات خاورمیانه و شرق آسیا و نیز موضوعات مهم و مشترک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و گفتگو بپردازند.

سفر رسمی‌ معلم به چین که پنج روز ادامه داشت، روز جمعه پایان یافت و وی در جریان این سفر با مسئولان این کشور به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و نیز تحولات سوریه پرداخت.

وی طی سفرش به چین تاکید کرده بود که دمشق به دنبال درگیری نظامی با ترکیه نیست. وزیر خارجه سوریه بر ضرورت عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از خاک سوریه تاکید کرده بود.

نظرات بینندگان