arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

حمله لفظی پوتین به لندن: نخست وزیران انگلیس در مجالس خوش گذرانی انتخاب می‌شوند

رئیس جمهور روسیه گفت: ملکه در انگلیس مقام تشریفاتی دارد و نخست وزیر زمام امور را در دست دارد اما شیوه به قدرت رسیدن در واقع نفر اول و رئیس قوه مجریه در انگلیس را نگاه کنید آیا با انتخابات انجام می گیرد؟ نه خیر با کمک مجالس خوش گذرانی حزبی نخست وزیر را تعیین می کنند، این موضوع برای من جای تعجب دارد اما سیستم انگلیسی این چنین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهوری روسیه با ابراز تعجب از سیستم تعیین نخست وزیر در انگلیس گفت: نخست وزیران این کشور در مجالس خوش گذرانی حزبی انتخاب می شوند.

به گزارش ایرنا ولادیمیر پوتین روز شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک افزود: ملکه در انگلیس مقام تشریفاتی دارد و نخست وزیر زمام امور را در دست دارد اما شیوه به قدرت رسیدن در واقع نفر اول و رئیس قوه مجریه در انگلیس را نگاه کنید آیا با انتخابات انجام می گیرد؟

وی افزود: نه خیر با کمک مجالس خوش گذرانی حزبی نخست وزیر را تعیین می کنند، این موضوع برای من جای تعجب دارد اما سیستم انگلیسی این چنین است.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود گفت در هر حال ما با هر نخست وزیری که در انگلیس روی کار بیاید آماده گفت وگو و تعامل هستیم و امیدواریم که وی به تمایل مردم انگلیس برای همکاری با روسیه توجه کند.
پوتین خاطرنشان کرد که با گروهی از بازرگانان انگلیسی دیدار داشته و آنها از علاقه مندی خود برای گسترش روابط میان مسکو و لندن گفته اند.

**پوتین آب پاکی را روی دست ژاپن ریخت

رئیس جمهوری روسیه گفت که مصمم به توسعه خاور دور از جمله جزایر کوریل است و می خواهد زیر ساخت های جزایر کوریل را گسترش دهد.

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا پرچم روسیه بر روی مراکز جدید در جزایر کوریل پایین کشیده خواهد شد، اظهار کرد: ما چنین قصدی نداریم.

روسیه و ژاپن با گذشت بیش از ۷۰ سال از جنگ جهانی دوم، هنوز موافقتنامه صلح امضا نکرده اند، زیرا توکیو امضای موافقتنامه را مشروط به واگذاری جزایر کوریل جنوبی کرده است که در پایان جنگ به تصرف نیروهای شوروی درآمد و روسیه نیز وضعیت کنونی را به عنوان پیامدهای جنگ جهانی دوم تمام شده و غیرقابل بازگشت می داند.

سایه مالکیت چهار جزیره جنوبی کوریل بر روابط اقتصادی و سیاسی توکیو و مسکو سنگینی می کند و مسکو بارها اعلام کرده است که حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی قابل تردید نیست و نتایج کنفرانس یالتا، بیانیه پتسدام و برخی دیگر از اسناد در این باره را تاییدی بر ادعای خود می داند.

جزایر کوریل جنوبی شامل کوناشیر، ایتوروپ، هابومای و شیکوتان از یک سو به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و نیز ذخایر آبزیان و از سوی دیگر واقع شدن در اقیانوس آرام از موقعیت راهبردی برای روسیه و ژاپن برخوردار است.

جزایر کوریل، همچنین دروازه ورود زیردریایی های روسیه به اقیانوس آرام است و اهمیت راهبردی نظامی برای این کشور دارد، ادامه استقرار نظامیان روسی در این جزایر که پنج هزار نفر جمعیت دارد، سبب شده است دو کشور قرارداد صلح امضا نکنند.

تاکنون چند دور مذاکره بی حاصل در مورد جزایر کوریل میان روسیه و ژاپن صورت گرفته است.

نظرات بینندگان