arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

روزنامه چینی: آمریکا جهان را از تسلیحات نداشته هسته ای ایران می ترساند

یک روزنامه چینی با بیان اینکه واشنگتن می خواهد دنیا را از ایران بترساند نوشت با این حال امروز کشورهای مختلف دنیا بیش از آنکه از تسلیحات نداشته هسته ای ایران بترسند از سر و صدای آمریکا و جنگ طلبی های ترامپ ناراحت هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه چینی: آمریکا جهان را از تسلیحات نداشته هسته ای ایران می ترساندروزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" روز شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که هنوز درگیر مناقشه بزرگ تجاری با چین است و این مساله را حل نکرده در حال راه اندازی یک جنگ واقعی این بار با ایران است اسراییل و عربستان هم دایما تلاش می کنند به هر شکل باعث درگیری آمریکا با ایران شوند.

نشریه می نویسد تنها کشورهایی که می خواهند ایران تضعیف شود از چنین رهیافتی سود خواهند برد که تعداد آنها هم محدود و معدود است ولی دیگر کشورهای دنیا چنین خواسته ای ندارند.

روزنامه نوشته است جالب اینکه کشورهایی نظیر آلمان و حتی انگلیس و ژاپن آنقدر که از مشکل تراشی ها و قیل و قال های آمریکا نگران و هراسان هستند، از ایران و مساله تسلیحات هسته ای نگرانی ندارند و می دانند که ایران سالیانی دور با چنین سلاح هایی فاصله دارد.

نشریه تاکید می کند کسانی مانند "جان بولتون" تندرو در دستگاه حاکمه آمریکا هستند که می دانند این کشور در ۴۰ سال گذشته همیشه در برابر سیاست های ایران شکست خورده است و نتوانسته است به اهدافش برسد و برای همین خواستار تغییر رژیم هستند.

نشریه هنگ کنگی می نویسد که طبیعی است کشورها نگران باشند آلمان، انگلستان و ژاپن هم باید نگران اقدامات جنگ طلبانه آمریکا باشند آنها می دانند که ایران فاصله زیادی با تسلیحات هسته ای دارند در صورتی که در همسایگی تهران کشورهای پاکستان، روسیه و اسراییل دارای این فناوری و قابلیت هستند.

مورنینگ پست تصریح کرد که برخی می خواهند از شرایط به نفع خود استفاده کنند برخی به دنبال تضعیف ایران برای بالا کشیدن خود هستند اگر مساله مداخله در سوریه و مسایل دیگر منطقه باشد که نباید فراموش کرد غرب هم چنین کرده و اسراییل و عربستان هم دخیل بوده اند. 

روزنامه افزود که ایران در سوریه با تروریسم مبارزه کرد و در عراق نیز به دعوت این کشور وارد  شد و توانست نقش مهمی در شکست تروریست ها داشته باشد و در افغانستان هم مقابل طالبان ایستاد.

نشریه سپس می نویسد که باید دید چه کسانی از جنگ طرفداری می کنند در رده نخست آنها عربستان قرار دارد کشوری که با پول، سرمایه و نفت می خواهد همه چیز را کنترل کند و نوعی بنیادگرا و افراط گرایی اسلامی را به بیرون ترویج می کند دکترین و راهبردی که امروز طالبان و یا القاعده دارند دقیقا نشات گرفته از همین افراط گرایی عربستان است.

روزنامه تاکید می کند که بر خلاف عربستان، اسلام ایران بر پایه گفت و گو است حقوق زنان به مراتب بیشتر در این کشور مراعات می شود شفافیت بسیار بیشتری در دمکراسی ایران دیده می شود که عربستان فاقد آن است و امروز هم می بینیم که ایران کار خاصی در یمن نمی کند اما این عربستان است که یمن را بشدت بمباران می کند.

نشریه هنگ کنگی ادامه داد طرف دیگری که از این موضوع بهره می برد اسراییل است همه می دانند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تهدید نبوده را تهدید نشان می دهد و دایما تلاش دارد به هر شکل واشنگتن را با تهران درگیر کند. 

روزنامه نوشت که همه نسبت به اقدام ضد نژادی اسراییل و نتانیاهو و قوانین و ضوابط مرتبط اسراییل در این زمینه آشنا هستند و می دانند که اسراییل دایما مساله ایران و مقوله های دیگر را تهدید نشان می دهد در صورتی که اشاره ای به شهرک سازی های غیرقانونی و اشغال سرزمین ها نمی کند.

نشریه تاکید کرد که امروز وقت آن رسیده است که اسراییل به یک قرن اقدامات مجرمانه خود و اشغال سرزمین ها و ظلم هایی که به مردم فلسطین کرده است، توجه کند و نگاهی به آینده بیندازد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان