arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۸

دیپلمات سعودی: دوره جنگ با اسرائیل تمام شده / عادی‌سازی روابط با تل آویو مزایای بسیاری دارد

روزنامه اقتصادی "گلوبس" به نقل از یک دیپلمات سعودی نوشت، از نظر عربستان، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس،‌ مصر و اردن دوره جنگ با اسرائیل تمام شده و در حال حاضر "مزایای عادی سازی روابط با این رژیم بسیار است".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه اقتصادی "گلوبس" به نقل از یک دیپلمات سعودی نوشت، از نظر عربستان، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس،‌ مصر و اردن دوره جنگ با رژیم صهیونیستی تمام شده و در حال حاضر "مزایای عادی سازی روابط با این رژیم بسیار است".

به گزارش ایسنا، این روزنامه رژیم صهیونیستی به نقل از این دیپلمات می‌آورد: تاریخ به ما فرصت تحقق عادی سازی روابط را داده است و امیدواریم اسرائیل از این فرصت استفاده کند.

این مقام سعودی افزود: سفر یک مسؤول اسرائیلی رسمی به عربستان بحث این روزهاست.

وی درباره معامله قرن که کنفرانس بحرین بخش اقتصادی آن را افتتاح می‌کند، تصریح کرد: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلاش می‌کنند فلسطینی‌ها را به بررسی جدی تحولات سیاسی و اقتصادی در چارچوب معامله قرن متقاعد کنند.

این دیپلمات سعودی تاکید کرد: عربستان و کشورهای دیگر آماده سرمایه‌گذاری عظیم و هنگفت در معامله قرن هستند؛ سرمایه‌گذاری که فلسطینی‌ها تصورش را نخواهند کرد.

وی ادامه داد: زمانی که معامله قرن شروع شود فلسطینی‌ها به استقلال واقعی، همچنین آموزش عالی و اقتصاد قوی دست می‌یابند و آنها دیگر نیازی به کمک‌های مالی دیگران نخواهند داشت و تصور اینکه فلسطینی‌ها در چهره قربانی ابدی باشند، دشوار است.

این دیپلمات سعودی در اظهاراتی خصمانه مدعی شد: اسرائیل "خطر" ایران را به جهان نشان داد و اروپا باید دریابد که هرگونه عقد قرارداد تجاری با تهران به منزله "تأمین مالی تروریسم" است.

به گفته این دیپلمات، امنیت ملی کشورش در رأس اولویت‌های آن قرار دارد همانطور که اسرائیل آن را در اولویت خود قرار داده و ریاض از دستاوردهای تکنولوژیکی اسرائیل بسیار شگفت زده بوده و به دنبال الگو برداری از اسرائیل است.

نظرات بینندگان