arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

پمپئو: بخش اقتصادی طرح صلح خاورمیانه در بحرین ارائه می شود

وزیر خارجه آمریکا که قصد سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را دارد با تکرار اتهامات علیه ایران، از ارائه بخش اقتصادی طرح موسوم به صلح خاورمیانه در نشست بحرین خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا که قصد سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را دارد با تکرار اتهامات علیه ایران، از ارائه بخش اقتصادی طرح موسوم به صلح خاورمیانه در نشست بحرین خبر داد.

«مایک پمپئو» عصر یکشنبه در یک نشست خبری که پیش از سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی برگزار کرد، بار دیگر شواهد ارائه شده از سوی ایران را غیر معتبر دانست و به استناد اظهارات نیروهای اطلاعاتی خود نتیجه گرفت که پهپاد آمریکایی سرنگون شده در حریم بین المللی بوده است.

وی در حالی به منابع اطلاعاتی خود برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استناد می کند که پیش از این، استنادات منابع اطلاعاتی آمریکا را درباره خشونت حکام سعودی نادیده گرفته و رییس جمهوری آنها هم به صراحت گفت: قتل یک انسان در برابر منافعی که از تجارت با سعودی می برد، ناچیز است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه به سعودی و امارات سفر خواهد کرد، افزود: در این دو سفر درباره چالش موجود ناشی از ایران و چگونگی اطمینان دادن به متحدان راهبردی و اینکه چگونه می توانیم یک ائتلاف جهانی تشکیل دهیم، صحبت خواهیم کرد.

پمپئو با این ادعا که ایجاد این کارزار علیه ایران از زمان روی کار آمدن ترامپ شروع شده، ادامه داد: در روز دوشنبه، مجموعه ای از تحریم های جدید مقرر خواهد شد تا جهان اطمینان یابد که همچنان تلاش می کنیم تا جلوی منابع ایران که برای تهدید آمریکایی ها و منافع آن در سراسر جهان نیاز دارند، گرفته شود.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: تقریباً زمانی سفر من آغاز می شود که بسیاری به سوی بحرین در حرکتند، جایی که دولت (آمریکا) بخش اقتصادی برنامه صلح خاورمیانه را ارائه می دهد که روز گذشته منتشر شد. امیدوارم همه به این موضوع نگاه خوبی داشته باشند. این یک آینده روشن تر برای مردم فلسطین در هر نقطه از جهان است.

پمپئو با اشاره به نامه روز گذشته ترامپ به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، افزود: من می توانم تأیید کنم که این نامه فرستاده شده است. من امیدوارم که این پایه خوبی برای ما باشد تا ادامه بحث های مهم با کره شمالی برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره، شروع شود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد می خواهید نشان دهید که ایران مایل است تا تنش کاهش یابد، چرا گوشی را بر نمی دارید و به آنها زنگ نمی زنید، گفت: همانگونه که رییس جمهوری و معاون اول مطرح کردند ما آماده مذاکره بدون هیچ پیش شرطی هستیم. آنها دقیقاً می دانند چگونه ما را بیابند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: اطمینان دارم زمانی که آنها آماده باشند تا با ما ارتباط برقرار کنند، می توانیم مکالمات را شروع کنیم. ما منتظر آن روز هستیم و رییس جمهوری بارها گفته که خواهان آینده روشن تر برای مردم ایران هستیم.

پمپئو درباره تحریم های اضافی که قرار است روز دوشنبه علیه ایران اعمال شود نیز گفت: من نمی خواهم پیش از آنچه که فردا اعلام می کنیم، چیزی مطرح کنم اما این تلاش بیشتر برای اطمینان از اینکه ظرفیت آنها نه تنها برای رشد اقتصادشان بلکه برای فرار از تحریم ها، بیش از پیش مشکل خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان