arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

اسرائیل: پیشنهاد کوشنر درباره احداث گذرگاه بین کرانه باختری و غزه، نامطلوب است

وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل پیشنهاد داماد ترامپ برای ایجاد گذرگاه زمینی بین کرانه باختری و نوار غزه تحت شمول طرح "معامله قرن" را زیر سوال برد. وی افزود، این پیشنهاد زمانی مطلوب خواهد بود که "غزه دیگر یک منطقه تروریستی" نباشد و این بدین معنی است که پیشنهاد کوشنر در حال حاضر مناسب نیست و در آینده هم قابل بررسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی پیشنهاد داماد ترامپ برای ایجاد گذرگاه زمینی بین کرانه باختری و نوار غزه تحت شمول طرح "معامله قرن" را زیر سوال برد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، تساهی هنگبی، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اسرائیل در گفت‌وگو با رسانه رسمی اسرائیل گفت، مادامی که حماس بر نوار غزه کنترل دارد،‌ پیشنهاد جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای احداث گذرگاه زمینی میان کرانه باختری و غزه نامناسب است.

وی افزود، این پیشنهاد زمانی مطلوب خواهد بود که "غزه دیگر یک منطقه تروریستی" نباشد و این بدین معنی است که پیشنهاد کوشنر در حال حاضر مناسب نیست و در آینده هم قابل بررسی است.

شبکه ۱۱ اسرائیل گزارش داد، این رژیم احتمالا طرح‌های پیشنهادی در بخش اقتصادی معامله قرن را رد کند. برخی از این پیشنهادات مستلزم موافقت تل‌آویو هستند اما کامل ابورکن، مسؤول ذی‌ربط در این زمینه، هماهنگ کننده امور دولتی در اراضی فلسطین هنوز دعوتی برای حضور در کنفرانس اقتصادی بحرین دریافت نکرده است.

از سوی دیگر، امارات امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سطح هیئت مشارکت کننده در نشست بحرین به ریاست وزیر مشاور در امور مالی خواهد بود.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای افزود، عبیدالطایر وزیر مشاور در امور مالی ریاست این هیئت در کنفرانس منامه را برعهده خواهد داشت.

نظرات بینندگان