arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

فصل نقل‌وانتقالات و خیمه مدیر‌برنامه‌ها روی یک باشگاه/ بسته پیشنهادی پردردسر!

فصل نقل و انتقالات فوتبال موعد فعالیت چشمگیر ایجنت‌های رسمی و همچنین دلال‌های غیر رسمی است و در این میان اتفاقات قابل تأملی رخ می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری تسنیم یکی از پدیده‌های جدید رایج در فصل نقل و انتقالات تمرکز ایجنت یا دلال روی یک باشگاه خاص است به طوری که با این سبک کاری برخی از واسطه‌ها تلاش می‌کنند با آوردن چند بازیکن همزمان به یک باشگاه مسیر ورودی و خروجی آن باشگاه را به شکل انحصاری در اختیار خود داشته باشند.

این اتفاق البته تبعات سنگینی در آینده نزدیک برای باشگاه‌ها دارد اما متاسفانه برخی از مدیران بی‌تجربه فعال در باشگاه‌های بعضا دولتی بدون توجه به این مسئله اختیارات نقل و انتقالات باشگاه خود را به صورت انحصاری به یک ایجنت رسمی یا دلال غیر رسمی واگذار می‌کنند. همچنین در برخی موارد مشاهده شده که سرمربیان باشگاه‌ها نیز با فرد واسطه هماهنگ هستند و بر همین اساس تنها انتخاب و جذب بازیکن از سوی همان فرد خاص صورت می‌گیرد.

در فصل جاری نیز چنین اتفاقی برای برخی از باشگاه‌های لیگ برتری تکرار شده و بعضی از مدیربرنامه‌ها مسیر ورود و خروج و جذب بازیکن را به شکل انحصاری در یک باشگاه به کنترل خود در آورده‌اند. در بعضی از این موارد جذب یک بازیکن مشروط به جذب نفرات دیگری شده و در واقع واسطه مورد نظر به شکل هماهنگ چند بازیکن را در یک بسته پیشنهادی به باشگاه معرفی کرده و البته موفق به امضای قراردادهای مورد نظر خود نیز شده است.

با توجه به استفاده باشگاه‌های دولتی از منابع عمومی به نظر می‌رسد لازم است در شرایط ویژه اقتصادی کشور نهادهای نظارتی دقت بیشتری در اینگونه فعالیت‌ها و بعضا موارد مشکوک فصل نقل و انتقالات داشته باشند.

نظرات بینندگان