arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

حذف یک جایزه از جشن حافظ/ اهدای تندیس علی معلم به گلاب آدینه

دبیر نوزدهمین جشن حافظ درباره جزئیات برگزاری این رویداد توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که امسال جشن حافظ ۲۰ تیر برگزار و از گلاب آدینه به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر نوزدهمین جشن حافظ درباره جزئیات برگزاری این رویداد توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که امسال جشن حافظ ۲۰ تیر برگزار و از گلاب آدینه به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر خواهد شد.

نشست رسانه‌ای نوزدهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ دوشنبه (سوم تیر) در دفتر مجله دنیای تصویر برگزار شد.

در ابتدای این نشست امید معلم دبیر این دوره جشن حافظ بیان کرد: «جشن حافظ امسال ۲۰ تیر برگزار می‌شود و مکان‌ آن هم تا چند روز آینده مشخص خواهد شد. در این جشن آثاری که از نوروز ۹۷ تا نوروز ۹۸ به نمایش درآمدند، مورد بررسی و داوری قرار گرفته‌اند. تاکید ما بر این است که این رویداد جشن است و نه جشنواره. هر ساله در سه بخش تعداد نامزدهای ما بیشتر است. بین ۱۰ تا ۱۲ نامزد در بخش بازیگری زن و مرد داریم و در هر بخش دو جایزه داریم زیرا نقش اول و مکمل ما یکی است. در بخش دستاورد فنی هم بین هشت تا ۱۰ نامزد داریم، این بخش‌ها تفکیک نشده است. در بخش بهترین فیلم هم هشت تا ۱۰ فیلم به عنوان نامزد معرفی خواهند شد.»

او درباره اهدای تندیس حافظ ویژه علی معلم هم اینگونه توضیح داد: «این تندیس به کسی تعلق می گیرد که برای او بزرگداشت برگزار می‌شود. امسال هم قرار است از گلاب آدینه تقدیر شود و تندیس ویژه علی معلم به پاس سالها تلاش‌شان به این هنرمند اهدا خواهد شد. از سال گذشته اعلام شد که جایزه کیارستمی به فیلم‌های تجربی اهدا خواهد شد اما تنها شامل فیلم‌های اول نمی‌شود بلکه شامل تمامی فیلم‌های تجربی سال می‌شود.»

معلم درباره نحوه انتخاب چهره تلویزیونی هم بیان کرد: «امید داریم امسال نامزد چهره‌های تلویزیونی را از طریق آرا مردمی مشخص کنیم. سال گذشته هم خوشبختانه با وجود حضور نداشتن رسانه ملی استقبال خوبی از این بخش صورت گرفت.»

 

او درباره جایزه بخش نوشتاری گفت: «امسال تندیس فعالیت نوشتاری حذف شده، زیرا به این نتیجه رسیدیم که تقریبا از تمام کسانی که باید، در این حوزه تقدیر شده است. بنابراین جایزه این بخش حذف شد تا بتوانیم شکل جدیدی به آن بدهیم.»

معلم درباره طولانی شدن زمان این مراسم نیز با بیان اینکه این اتفاق طبیعی است گفت: «این جشن دو بخش تلویزیون و سینما دارد از این جهت مراسم ما شبیه گلدن گلوب‌ است تا اسکار. خوشبختانه همکاری‌های خیلی خوبی هم با ما اتفاق افتاده با این حال همیشه جشن خصوصی حساسیت‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد. امسال بلیت فروشی محدود خواهد بود زیرا ظرفیت سالن زیاد نیست. طی چند روز آینده و در روزهای متفاوت نامزدهای این جشن معرفی خواهند شد.»

آذر معماریان هم به عنوان مدیر اجرایی جشن حافظ در بخشی از این نشست بیان کرد: «تنها زنی هستم که ۱۹ سال است به طور مداوم مدیریت بخش اجرایی یک جشن سینمایی را برعهده دارم و همین باعث شده بتوانیم اشکالات و ایراداتمان‌ را بر طرف کنیم و از بهترین جشن‌های خصوصی باشیم.»

در ادامه نشست هم نامزدهای بخش مستند اعلام شد:

«تالان» به کارگردانی محمدصادق دهقانی، «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «چاووش از درآمد تا فرود» به کارگردانی آرش رئیسان و هانا کامکار، «در جستجو فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی، «رزم آرا یک دوسیه مسکوت» به کارگردانی احسان عمادی، «فرشاد آقای گل» به کارگردانی جعفر صادقی.

نظرات بینندگان