arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۸

هنری فورد یک نازی طرفدار هیتلر بود؟

هنری فورد را شاید بسیاری از افراد به خاطر محصولات کارخانه خودروسازی فورد بشناسند، اما جالب است بدانید که هنری فورد، به یک موضوع دیگر نیز مشهور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنری فورد را شاید بسیاری از افراد به خاطر محصولات کارخانه خودروسازی فورد بشناسند، اما جالب است بدانید که هنری فورد، به یک موضوع دیگر نیز مشهور شده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، هنری فورد یک هوادار سرسخت نازی ها بود که پیش شرط هایی جدی علیه یهودیان داشت و موافق فشار بر قشر یهودی جامعه بود.

هنری فورد بنیانگذار شرکت فورد موتور است و هدف اولیه او از تولید خودرو، تولید خودروهایی ارزان قیمت برای همه مردم ایالات متحده بود. او حتی چندین کتاب درباره یهودیان منتشر کرد و از یهودیان به عنوان کارگران سطح پایین در شرکت خود استفاده می کرد.

بسیاری از اطرافیان فورد معتقد بودند او طرفدار سرسخت حزب نازی است و برای ضربه زدن به یهودیان از هر فرصتی استفاده می کند. شاید بسیاری از افراد ندانند که هنری فورد از مخالفان سرسخت جنگ بود و همیشه تاکید داشت که جنگیدن آخرین راه برای رسیدن به پیشرفت است. او تا حدی مخالف جنگ های جهانی بود که در زمان جنگ جهانی اول از افرادی که احساس می‌کرد به این جنگ کمک مالی کردند، انتقادات زیادی می کرد و تلاش زیادی برای متوقف کردن کمک های مالی به جنگ در سال 1915 انجام داد.

او حتی با گروه دیگری از مخالفان جنگ به اروپا سفر کرد.او به کشورهای بی طرف که درگیر جنگ نبودند(مثل سوئد و هلند) رفت و تلاش کرد راهی برای پایان جنگ پیدا کند. او معتقد بود که جنگ توسط بانکداران و فعالان عرصه اقتصادی هدایت می شود که به دنبال نابودی بشریت هستند. اما نکته جالب تر این است که واژه بانکداران معمولاً لغتی بود که فورد برای توصیف یهودیان به کار می برد، بر همین اساس است که برخی معتقدند هنری فورد یک طرفدار حزب نازی بوده است.

 

نظرات بینندگان