arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۸

وزیر اقتصاد: رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی می‌کنیم

فرهاد دژپسند گفت: تلاش می‌کنیم رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی کنیم و طرح ایجاد صندوقی را بدین منظور آماده و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرهاد دژپسند گفت: تلاش می‌کنیم رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی کنیم و طرح ایجاد صندوقی را بدین منظور آماده و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم.

به گزارش فارس، فرهاد دژ پسند وزیر اقتصاد صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما پیگیر تمام راه‌هایی که باید برای مواجهه با تحریم و جلوگیری از آثار منفی آن انجام شود، هستیم و کارهایی را که باید انجام دهیم را هم طراحی کرده‌ایم.

وی گفت: به نظر من عملکرد ما در حوزه مالیات و صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر نشان دهنده آن است که اهتمامی جدی وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که این مرحله را به خوبی پشت سرگذاریم.

وزیر اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت اینستکس تصریح کرد: خوشبختانه مدل طراحی آن انجام شده و اولین کار عملیاتی آن را هم انجام داده‌اند و منتظر هستیم ملزومات این سازوکار مالی انجام شود.

دژپشند در خصوص نظارت بر کار صرافی ها برای کنترل بهتر بازار ارز، افزود: نظارت بر کار صرافی ها بر عهده بانک مرکزی است و ما تلاش میکنیم در کار یکدیگر دخالتی نکنیم.

وزیر اقتصاد در خصوص طرح صندوق حمایت از مستاجران گفت: متاسفانه مستاجران فشار مضاعفی را در این شرایط تحمل می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی کنیم و طرح ایجاد صندوقی را بدین منظور آماده و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم.

وی بیان کرد: قرار است وامی از این صندوق به مستاجر داده شود ولی مبلغ آن به موجر پرداخت می شود. این وام با نرخی بسیار متمایز با نرخی که الان معادل سازی می‌شود، تسویه خواهد شد تا مستاجر فشار بیشتری تحمل نکند. این صندوق تورمی هم ایجاد نخواهد کرد.

دژپسند افزود: البته هنوز این موضوع تصویب نشده و در دست بررسی دستگاه های مختلف است.

وی در خصوص تعیین تکلیف جرایم وام های زیر صد میلیون و چرایی عدم ابلاغ آن از سمت دولت اظهار داشت: تا جایی که میدانم این موضوع هنوز مرحله نهایی جهت تصویب را طی نکرده است؛ بنابراین ابلاغی هم صورت نگرفته است.

وزیر اقتصاد در پایان در خصوص طرح موضوعاتی پیرامون اتهامات رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: اتهامات باید در مراجع قضایی بررسی شود، البته سازمان خصوصی سازی پاسخ های مفصلی هم در این رابطه ارائه کرده است.

نظرات بینندگان