arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۸

آسوشیتدپرس: ناتو از طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف ضدایرانی حمایت نکرد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه گفته کشورهای عضو ائتلاف ناتو از طرح کشورش برای تشکیل ائتلافی علیه ایران حمایت نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسوشیتدپرس: ناتو از طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف ضدایرانی حمایت نکردکشورهای عضو «ناتو» حمایت چندانی از طرح دولت آمریکا برای تشکیل ائتلافی دریایی با هدف ادعایی «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز نکرده‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز پنجشنبه به نقل از «مارک اسپر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نوشته متحدان ناتو تعهد قاطع خود را برای شرکت در این ائتلاف جهت مقابله با «تهدیدهای ایران» ابراز نکرده‌اند. 

اسپر گفته آمریکا ماه آینده با ارائه جزئیات بیشتری از افزایش «تهدیدهای ایران» تلاش خواهد کرد حمایت آن دسته از اعضای ناتو که تمایلی به مشارکت در این طرح ندارند را جلب کند. 

آسوشیتدپرس نوشته این نتیجه مطابق با انتظارات اسپر بوده که از قبل هم انتظار زیادی برای مواجه شدن با تعهدات سرسخت اعضای ناتو نداشته است. او علی‌رغم این گفته برخی از متحدان آمریکا در محافل خصوصی  برای شنیدن جزئیات بیشتر از این طرح ابراز تمایل کرده‌اند. 

خبرگزاری رویترز دوشنبه هفته جاری به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت این کشور در تلاش است تا ائتلافی دریایی متشکل از چند کشور برای «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز تشکیل دهد.

مقام آمریکایی مورد استناد رویترز، با بیان اینکه هدف از تشکیل ائتلاف این است که از «کلیه ترددهای دریایی مراقبت شود»، گفت کشتی‌های آمریکایی نیز در این ائتلاف «دیدبان» مشارکت خواهند داشت. به گفته وی، کشورهای مختلف، هم به صورت عملی و هم از طریق تأمین هزینه مالی، در این ائتلاف شرکت می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پنجشنبه گزارش داده متحدان ناتو میلی برای مشارکت در هر گونه تلاش نظامی جهت مقابله با ایران نشان نداده‌اند. اروپا به ویژه در پرتو تهدیدهای نظامی اخیر دولت آمریکا علیه ایران خواستار تاکید بیشتر بر کاستن از احتمالات جنگ در منطقه است

منبع: فارس
نظرات بینندگان