arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۸

البرادعی: ترامپ هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن برجام نداشت / منطقه اکنون مثل یک رادیو اکتیو است

محمد البرادعی گفت: دونالد ترامپ هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای بین المللی امضا شده با تهران ندارد. وی گفت: من دیروز شنیدم که آقای ترامپ گفته است ایران را نابود می‌کند و ایرانی‌ها گفته اند که او از معلولیت روانی رنج می‌برد. این‌ها مواردی نیست که باعث آسودگی خاطرم باشد. منطقه در آستانه انفجار است اگر قرار باشد از واژه‌ای استفاده کنم که با آن کار کرده ام باید بگویم منطقه اکنون مثل یک رادیو اکتیو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد البرادعی گفت: دونالد ترامپ هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای بین المللی امضا شده با تهران ندارد.
­

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ، محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه پرتغالی زبان آر تی پی گفت: دونالد ترامپ هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای بین المللی امضا شده با تهران ندارد.

وی گفت: من دیروز شنیدم که آقای ترامپ گفته است ایران را نابود می‌کند و ایرانی‌ها گفته اند که او از معلولیت روانی رنج می‌برد. این‌ها مواردی نیست که باعث آسودگی خاطرم باشد. منطقه در آستانه انفجار است اگر قرار باشد از واژه‌ای استفاده کنم که با آن کار کرده ام باید بگویم منطقه اکنون مثل یک رادیو اکتیو است. آیا اروپا پای ارزش ها، اصولش و همچنین حقوق بین الملل می‌ایستد یا قصد دارد به سمت رویکردی نامتناسب پیش برود. من امیدوارم اینگونه نباشد، چون اروپا از جایگاه مهمی برخوردار است. برغم اقدامات آمریکا در قبال کره شمالی و توهین به یکدیگر به جای گفتگو، در نهایت آن‌ها (ترامپ و کیم) عاشق همدیگر شدند و باهم گفتگو کردند. امیدوارم این اتفاق در قبال ایران هم بیفتد. امیدوارم این پیوند عاطفی در قبال ایران و در همه جا رخ دهد چرا که جنگ، ویرانی، تهدید و توسل به زور راهی به سوی جهنم است.

نظرات بینندگان