arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۹

"آقاي هاشمی مراقب اظهاراتش باشد"

مدير مسئول روزنامه رسالت گفت: تندروي و فاصله گرفتن از مردم، انقلاب، انصاف،اعتدال و عدالت به نفع آقاي هاشمي رفسنجاني نيست. اظهارات اخير هاشمي به حفظ سوابق او در انقلاب لطمه مي زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير مسئول روزنامه رسالت گفت: تندروي و فاصله گرفتن از مردم، انقلاب، انصاف،اعتدال و عدالت به نفع آقاي هاشمي رفسنجاني نيست. اظهارات اخير هاشمي به حفظ سوابق او در انقلاب لطمه مي زند.

سيد مرتضي نبوي در گفتگو با فارس درباره اظهارات هاشمي رفسنجاني كه گفته است «مواضع من همان مواضع نماز جمعه 26 تير 88 است» گفت: ما دوست داريم آقاي هاشمي با سوابقي كه در انقلاب داشته حفظ شود اما با ادامه اينگونه اظهارات سوابق وي لطمه خورده و حفظ نخواهد شد. 

وي تاكيد كرد: تكرار و تاكيد بر مواضعي كه در نماز جمعه بيست و ششم تير 88 اعلام شد كه براساس آن كشور را بحراني نشان مي‌داد و براي نظام شرط و شروط مي گذاشت و برخي سخنان افراطي گرايانه ديگر مورد ايراد جدي مردم و نيروهاي انقلاب است. آقاي هاشمي بايد از اينگونه اظهارات پرهيز كند. اظهارات هاشمي همان شروط خاتمي بود. 

عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين يادآور شد: آقاي هاشمي رفسنجاني مراقب اظهاراتش باشد. هاشمي بايد فكر كند كه چه كساني از اين سخنان استقبال كردند؟ آيا رسانه هاي ضد انقلاب از اين سخنان خوشحال شدند يا نيروهاي انقلاب؟ ادامه اين مسير به صلاح آقاي هاشمي نيست و تنها فاصله او را با مردم و انقلاب گسترش مي دهد.اين اظهارات خلاف آنچه هاشمي مي خواهد اعتدال نيست و تندروي و افراط گرايي تلقي مي شود. 

وي گفت: هاشمي ظاهرا فراموش كرده كه اصلاح طلبان ساختار شكن در مطبوعات خود عناويني چون عاليجناب سرخپوش به هاشمي دادند. آنها چنان بازي سخيفي كردند كه وي از حضور در مجلس پشيمان شد. اين سئوال پيش مي‌آيد كه آقاي هاشمي چرا پذيرفته كه اصلاح طلبان ساختار شكن همچنان از وي به عنوان سپر استفاده كنند؟ بهتر است هاشمي كنار مردم و انقلاب قرار گيرد. مقابله با مردم به نفع هاشمي نيست.مردم راهشان را در تبعيت از رهبري پيدا كرده اند. 

وي اظهار داشت: اين حرف هاي هاشمي در تناقض جدي با برخي ادعاهاي او در باره رهبري است. او بارها گفته است «رهبري را صالح ‌ترين فرد براي حل مشكلات فعلي مي‌دانم» 

مدير مسئول روزنامه رسالت گفت: تندروي و فاصله گرفتن از مردم، انقلاب، انصاف،اعتدال و عدالت به نفع آقاي هاشمي نيست. نتيجه فاصله گرفتن از مردم را آقاي هاشمي قبلا در چند انتخابات ديده است. اظهارات اخير هاشمي به حفظ سوابق او در انقلاب لطمه مي زند. 

وي همچنين درباره وحدت سران گفت: مردم انتظار دارند سران قوا نماد وحدت در كشور باشند و از هرگونه اختلاف اساسي و درگيري پرهيز كنند. حل اختلاف از طريق تريبون هاي عمومي و رسانه ها كار درستي نيست.اينگونه روش ها نبايد ادامه يابد. اكثر مجادلات سران قوا خلاف واقع است و مي تواند مردم را نگران كند. 

وي يادآور شد: اختلاف نظر و سليقه امري عادي است و در تمام دوره ها هم وجود داشته و تضارب آرا و آزادي هاي سياسي موجب رشد كشور شده است. منتها كشاندن اختلاف سليقه به قانون و در سطح حاكميت و تصميم‌گيري خلاف مصالح عمومي است. 

سيد مرتضي نبوي تاكيد كرد: همه قوا بايستي قواعد لازم را رعايت كنند و اگر حتي عضوي از قوا قاعده اي را رعايت نكرد، بقيه قوا نبايد همانگونه عمل كنند. اگر چارچوب‌ها رعايت نشود، سنگ روي سنگ بند نخواهد شد و انتظار منطقي مردم اين است كه سران قوا با يكديگر وحدت داشته باشند. 

وي گفت: روساي قوا بايد در چارچوب قانون عمل كنند. اصل تفكيك قوا در قانون اساسي جمهوري اسلامي پذيرفته شده است و جايگاه دولت و مجلس و قوه قضاييه در قانون اساسي مشخص است. 

وي اظهار داشت: رئيس جمهور كارهاي بسيار مهمي انجام داده و مي‌دهد و استقبال مردم در سفرهاي استاني به نوعي قدرداني از اين خدمت رساني ها است. اما در عين حال بايستي مراقب بود كه در وحدت سران قوا خللي وارد نشود. 

وي يادآور شد: كشور در حال حاضر با توجه به تحريم‌هاي اقتصادي، هدفمندي يارانه‌ها و اوضاع و احوال تحولات منطقه‌اي لبنان، افغانستان، عراق و فلسطين و همچنين تحولات تونس و مصر داراي شرايط حساسي است. بايستي به اين تحولات و حساسيت‌ها توجه كرد و با كوچكترين بهانه‌اي در وحدت سران قوا ايجاد خدشه نكرد. 

وي افزود: مهم‌ترين بحث فعلي كشور در حال حاضر هدفمند كردن يارانه‌ها است كه اگر مهمتر از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي نباشد،كم اهميت تر از آن نيست. هيچ امري نبايد اين موضوع ملي را تحت تأثير قرار دهد. اولويت اصلي كشور در حال حاضر هدفمندي يارانه‌ها است و نبايد درباره تحقق اين مهم مماشات صورت گيرد. 

وي گفت: شنيده شده جريان فتنه و ضدانقلاب و رسانه هاي وابسته به اين جريان به دنبال اين هستند كه از هر سوژه‌اي كه بر روي اجراي توانمند و توام با آرامش هدفمند كردن يارانه‌ها اثر رواني منفي در جامعه ايجاد مي‌كند، حداكثر بهره‌ را به عمل آورند. كه البته اين بار هم با بصيرت و آگاهي مردم مثل دفعات قبل ناكام خواهند ماند. 

مدير مسئول روزنامه رسالت گفت: درگيري سران قوا همانند ضرب المثل درگيري دو پهلوان نامي است كه هر دو براي گرفتن كشتي بالاي قله رفته‌ بودند و نتيجه چنين كشتي اي اين بود كه همه آنها را تماشا مي كردند و هم احتمال اين وجود داشت كه يكي از پهلوانان از قله به پايين پرت شود. 

وي تاكيد كرد: اختلافات خانوادگي هرگز نبايد از سقف خانه بيرون رفته و با علني شدن آن اعضاي خانواده لطمه و خسارت ببينند. اختلافات قوا نبايد به گونه‌اي شود كه سران پهلوان ما لطمه ببينند.
برچسب ها: هاشمی ، نبوی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Denmark
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
0
0
اقای سيد مرتضي نبوي عزيز الويت نه يارانه هاست ونه به انرژی صلح اميز هسته ای است يبلکه الويت به بازگشت به قران است که ميگويد دين اسلام دين شمشير نيست )لااکراه في دين (قبول وانتخاب ) دردین هیچکونه اکراه جاه ندارد
ويا خوشا به ان بندگانی که به همه سخنها گوش فرا ميدهند و از بهترينها پيروی ميکنند پس بيائيم فکر کردن و حرف زدن را حلال کنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۹
0
0
آقاي نبوي بفكرجايگاه خودباشيدمردم كاملا آگاهند
نظرات بینندگان