arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

آمریکا پسر مادورو را تحریم کرد

آمریکا «نیکولاس ارنستو مادورو گوئِرا» را به دلیل داشتن مقام در دولت ونزوئلا تحریم کرد. این فرد که به «نیکلاسیتو» مشهور است، فرزند نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلاست. مادورو گوئرا همچنین عضو مجلس ملی قانون اساسی ونزوئلا است که از نظر آمریکا «غیرقانونی» تلقی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خزانه‌داری آمریکا پسر رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به دلیل داشتن مقام در دولت کاراکاس در فهرست تحریم‌های اقتصادی خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا «نیکولاس ارنستو مادورو گوئِرا» را به دلیل داشتن مقام در دولت ونزوئلا تحریم کرد. این فرد که به «نیکلاسیتو» مشهور است، فرزند نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلاست.

مادورو گوئرا همچنین عضو مجلس ملی قانون اساسی ونزوئلا است که از نظر آمریکا «غیرقانونی» تلقی می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا به نقش پسر مادورو در حفظ قدرت پدر و نقش او در «فساد اقتصادی ونزوئلا» اشاره شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است، پسر مادورو در زمینه پروپاگاندا و سانسور حکومتی کار می کند، از صنایع معدن سود می‌برد و در اعمال فشار به نیروهای مسلح برای ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به کشور نقش دارد.

این تحریم تازه‌ترین اقدام دولت آمریکا طی شش ماه اخیر با هدف برکنار کردن مادورو است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: مادورو با تکیه بر پسرش نیکلاسیتو و افراد دیگر در حلقه نزدیکان حکومت استبدادی تسلط خود بر اقتصاد و سرکوب مردم را ادامه می دهد.

او ادامه داد: وزارت خزانه‌داری به تحریم خویشاوندان عوامل این حکومت نامشروع که از رژیم فاسد مادورو سود می برند، ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان