arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

اردوغان: عاملان قتل خاشقچی باید مجازات شوند/ آنکارا قرارداد «اس-۴۰۰» را لغو نمی‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن تأکید کرده که آنکارا قرارداد خرید سامانه‌های «اس-۴۰۰» از روسیه را در آستانه تحویل، لغو نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس گروه 20 در ژاپن تأکید کرده که آنکارا قرارداد خرید سامانه‌های «اس-400» از روسیه را در آستانه تحویل، لغو نمی‌کند.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوساکای ژاپن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اردوغان در این نشست مطبوعاتی تأکید کرد، ترکیه به واسطه باز کردن مرزهایش به روی میلیون‌ها پناهجو، متحمل هزینه و رنج زیادی شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین به موضوع قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در کنسولگری سعودی در استانبول اشاره کرد و گفت: «آنکارا همچنان تأکید دارد که تمام کسانی که در قتل خاشقچی مقصر بوده‌اند باید مجازات شوند».

وی به گزارشی اشاره که آنکارا در رابطه با این پرونده در اختیار سازمان ملل قرار داده و گفت که در این گزارش جزئیات دقیقی از آنچه در جریان پرونده قتل این روزنامه‌نگار مقیم آمریکا در استانبول اتفاق افتاده، آورده شده است.

اردوغان علاوه بر این تأکید کرد که مشخص کردن تمام زوایای این پرونده و مجازات تمام عوامل آن باید اولویت اصلی جامعه بین‌المللی باشد.

نظرات بینندگان