arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

پیش بینی بارش‌های قابل توجه در شمال کشور/ احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع صاعقه و تگرگ

هواشناسی اعلام کرد که شرایط بارشی خوبی از یکشنبه بعدازظهر در شمال کشور فراهم می‌شود.جاری شدن روان آب و بروز صاعقه و تگرگ دور از انتظار نخواهد بود و مسافران باید از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نقشه‌های هواشناسی نشان ‌می‌دهد شرایط بارشی خوبی از یکشنبه بعدازظهر در شمال کشور فراهم می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمد اصغری افزود: این بارش‌ها درمقایسه با بارش‌های این موقع از سال، در گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی، تا پیش از ظهر چهارشنبه قابل توجه است.

وی گفت: جاری شدن روان آب و بروز صاعقه و تگرگ دور از انتظار نخواهد بود و مسافران باید از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد که این وضعیت موجب خنک‌تر شدن هوا در تهران، گلستان و خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی شود.

اصغری برای شرق کشور در روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هوایی گرم پیش بینی کرد و گفت: باقیمانده پدیده مانسون که در هند و پاکستان موجب گرمازدگی می‌شود، هوای جنوب کشور را به 47 تا 50 درجه می‌رساند.

وی تاکید کرد: امروز بعدازظهر در مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی بستر برای وقوع رگبار مهیاست.

اصغری برای جنوب شرق کشور وزش باد و مواج شدن آب‌های دریای عمان تا سه متر در فراساحل را پیش بینی کرد و گفت: سرعت باد در ساعات بعدازظهر در جنوب سمنان، یزد، شمال و شرق اصفهان و حتی جنوب تهران موجب خیزش گرد و خاک می‌شود.

وی افزود شکل گیری گرد و خاک در عراق و سوریه، باعث غبار آلود شدن استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و خوزستان می‌شود.

نظرات بینندگان