arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

رویترز: مذاکرات دولت ونزوئلا و نمایندگان اپوزیسیون از سر گرفته می‌شود

سه نفر به خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که طرفین مذاکرات هنوز تصمیم نگرفته‌اند که محل دیدارشان شهر اسلو پایتخت نروژ –مکان قبلی مذاکرات- باشد و یا در باربادوس دیدار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته منابع آگاه، دولت ونزوئلا و نمایندگان خوان گوایدو، مذاکرات‌شان را به منظور حل بحران کشور از سر خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سه نفر به این خبرگزاری اعلام کرده‌اند که طرفین مذاکرات هنوز تصمیم نگرفته‌اند که محل دیدارشان شهر اسلو پایتخت نروژ –مکان قبلی مذاکرات- باشد و یا در باربادوس دیدار کنند.

دو نفر از آن‌ها مدعی شده‌اند که مذاکرات در روزهای آتی آغاز می‌شود.

در ماه مه، دولت نروژ هر دو طرف را ترغیب کرده بود تا مذاکراتی در اسلو داشته باشند اما آن‌ها نتوانستند به توافقی که بتواند بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا را حل کند، دست یابند. این بحران باعث مهاجرت چهار میلیون ونزوئلایی به خارج از کشور شده است.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، در ماه ژانویه اعلام کرد که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور فعلی این کشور فاقد مشروعیت لازم برای ریاست دولت است و خودش را به عنوان رئیس‌جمهور موقت معرفی کرد؛ وی مادورو را متهم به تقلب در انتخابات مجدد سال پیش این کشور کرده است.

گوایدو اخیراً در حساب توییتری خود اظهار کرد که متحدانش از آغاز دور جدید رایزنی با رهبران داخلی و خارجی حمایت کرده‌اند. وی جزئیات بیشتری از این موضوع بیان نکرده است.

نظرات بینندگان