arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

بازگشت برلوسکنی به عرصه سیاست، پس از فرار مالیاتی و رسوایی‌های جنسی

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که همیشه با رسوایی‌های جنسی و مالی روبرو بوده است، به پارلمان اروپایی راه یافته و حیات سیاسی خود را احیا می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که همیشه با رسوایی‌های جنسی و مالی روبرو بوده است، به پارلمان اروپایی راه یافته و حیات سیاسی خود را احیا می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، سیلویو برلوسکنی که چهار دوره نخست‌وزیر ایتالیا بود، حامیانی دارد. کارمن بارباگالو یکی از آنهاست. این زن همواره یک قانون برای رای دادن دارد: همیشه برلوسکنی!

به گفته این زن ۸۰ ساله، برلوسکنی میلیاردر که سابقا نخست‌وزیر ایتالیا بود و درگیر رسوایی‌های جنسی متعدد شد، "فرد باهوشی است که همیشه به مردم کمک می‌کند." ماه مه رای این زن به پیروزی برلوسکنی کمک کرد تا در پارلمان اروپایی کرسی به دست آورد و رستاخیر سیاسی دوباره او رقم بخورد.

برلوسکنی ۸۲ ساله که چهار دوره نخست‌وزیر بود، از ۱۹۹۴ که برای اولین بار انتخاب شد همیشه گردبادی از قدرت، ثروت، جذابیت، شوخ طبعی، جوک‌های کثیف و رسوایی‌های متفاوتی از جمله رسوایی جنسی و پولی بوده است.

جیووانی اورسینا، مدیر مدرسه دولت در دانشگاه لوئیس گیدو کارلی می‌گوید، شغل جدید برلوسکنی در پارلمان اروپایی که اولین سمت او از زمانی برکناری از سنای ایتالیا در سال ۲۰۱۳ بر سر محکومیت در پرونده جعل مالیاتی است، بدین معناست که گرچه او کمرنگ شده اما همچنان مهم است.

اورسینا گفت: قابل توجه است چون هر فرد دیگری بود تا به حال به لحاظ سیاسی مدفون شده و مرده بود. این مرد انرژی غیر معمولی دارد… او نمی‌خواهد بمیرد. او قدرت و استقامت رهبری دارد.

برلوسکنی دوم ژوئیه به عنوان یکی از ۷۵۱ عضو وارد نهاد قانونگذاری اروپایی در فرانسه می‌شود. او از دیرباز نگاهی مردد به اتحادیه اروپا داشته اما گفته است از پست جدید خود برای ارتقای یک اروپای متحدتر استفاده می‌کند، آن هم در شرایطی که ایتالیا تحت سلطه یک دولت پوپولیست‌ها و ضد اروپاست.

نظرات بینندگان