arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

نقشه  سریال بازی تاج و تخت در سال 1999 کشف شده بود؟

این روزها در فضای مجازی یک مقایسه جالب به راه افتاده که معتقد است نقشه ای که در سریال بازی تاج و تحت شاهد آن بودیم، درواقع بر اساس نقشه ای که در سال 1999 کشف شد، طراحی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها در فضای مجازی یک مقایسه جالب به راه افتاده که معتقد است نقشه ای که در سریال بازی تاج و تحت شاهد آن بودیم، درواقع بر اساس نقشه ای که در سال 1999 کشف شد، طراحی شده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، ماجرای این نقشه از جایی آغاز شد که برخی از باستان شناسان فعال در روسیه، موفق شدند در سال 1999 یک نقشه بحث برانگیز را که روی یک تکه سنگ حکاکی شده بود پیدا کنند.

این نقشه جذاب که به نام "نقشه خالق" شناخته شده است، روی یک سنگ 120 میلیون ساله طراحی شده است. نکته شگفت انگیز در مورد این نقشه این است که در شرایطی که در آن زمان امکان نقشه برداری فضایی و هوایی وجود نداشته، این نقشه به شیوه ای طراحی شده که گویی از آسمان به زمین نگریسته شده است.

این نقشه از کوه اورال در باشکورتستان روسیه در تاریخ 21 ژوئیه 1999 کشف شد. پس از کشف این سنگ 907 کیلوگرمی به سرعت باستان شناسان سنگ را برای بررسی های بیشتر به دانشگاه باشکری روسیه فرستادند تا توسط الکساندر نیکولایویچ چوویرروف، دبیر علوم فیزیک و ریاضی بررسی شود.

نتایج حاصل از بررسی الگوها نشان داد این نقشه درواقع یک توپوگرافی بسیار دقیق از باختر روسیه، بود که محل پایتخت باشکورتستان است. دقت طراحی این نقشه، منظره هوایی و جزئیات آن به شدت شبیه به نقشه سریال بازی تاج و تخت است و بسیاری معتقدند نقشه این سریال از روی نقشه مذکور طراحی شده است.

یکی دیگر از واقعیتهای جالب در مورد سنگ مذکور این است که از مواد یکنواخت ساخته نشده است. بلکه از سه لایه متفاوت طراحی شده است. لایه نخست از سیمان یا یک ترکیب سرامیکی ، لایه دوم شیشه ای با دی اکسید غنی شده با سیلیکون و لایه سوم از مخلوط کلسیم و پرسلن ساخته شده است.

نظرات بینندگان