arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

ترکیه در پاسخ به «حفتر»: هر اقدام خصمانه‌ای با واکنش قاطع آنکارا مواجه می‌شود

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به تهدیدهای اخیر ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی علیه آنکارا درباره اقدام متقابل و انتقام سریع ترکیه هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه در پاسخ به «حفتر»: هر اقدام خصمانه‌ای با واکنش قاطع آنکارا مواجه می‌شودژنرال «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در  واکنش به هشدار اخیر فرمانده نیروهای شرق لیبی مبنی بر حمله به هواپیماها و کشتی‌های ترکیه، هشدار داد که هرگونه تهدیدی در خصوص هدف گرفته شدن دارایی‌های ترکیه در لیبی با اقدام متقابل آنکارا مواجه خواهد شد.

ژنرال آکار تأکید کرد: «حملات و نیات خصمانه علیه ترکیه، هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت و ما با قاطع‌ترین و موثرترین روش انتقام خواهیم گرفت».

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» روز گذشته از دستور حفتر برای هدف قرار دادن هواپیماها و کشتی‌های ترکیه خبر داده بود.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات المسماری به دنبال سرنگونی یک پهپاد نیروهای دولت وفاق ملی ساخت ترکیه در نزدیکی طرابلس، بیان شده بود. 

به گفته منابع دیپلماتیک، ترکیه نیروهای متحد «فائز السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی را به پهپاد و کامیون مجهز کرده و در مقابل «ارتش لیبی» از حمایت مصر و امارات برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی از حدود سه ماه پیش با یورش به حومه طرابلس پایتخت لیبی، شهر غریان را تصرف کردند که به پایگاه اصلی این نیروها تبدیل شده بود اما چهارشنبه گذشته نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند این شهر را آزاد کنند.

نیروهای حفتر همچنان شهرک ترهونه واقع در جنوب شرقی طرابلس را تحت اشغال خود دارند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهارات امروز خود در واکنش به تهدید حفتر تأکید کرد، نیت آنکارا در لیبی صرفا «مشارکت در صلح و ثبات در منطقه است».

وی همچنین گفت: «باید روی این نکته تأکید شود که ما تمام اقدامات لازم برای مواجهه با هر تهدید یا اقدام خصمانه علیه ترکیه را در نظر گرفته‌ایم».

نظرات بینندگان