arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

معترضان هنگ‌کنگی وارد ساختمان پارلمان شدند

پس از گذشت حدود ۲۰ روز از اعتراضات مردم هنگ‌کنگ در مقابل پارلمان این منطقه خودمختار، آن‌ها به ساختمان پارلمان این کشور تجاوز کرده و توانستند با شکستن شیشه ها وارد آن شوند.۱۹ خرداد، شهروندان هنگ‌کنگی در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر کرد؛ اما به‌گفته معترضین موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معترضان هنگ کنگی در ادامه اعتراضات خود و درگیری با نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان، با شکستن شیشه‌های درب ورودی وارد ساختمان پارلمان شدند.

به گزارش فارس، پس از گذشت حدود ۲۰ روز از اعتراضات مردم هنگ‌کنگ در مقابل پارلمان این منطقه خودمختار، آن‌ها به ساختمان پارلمان این کشور تجاوز کرده و توانستند با شکستن شیشه ها وارد آن شوند.

در حالی که هزاران نفر این ساختمان را محاصره کرده بودند، عده‌ای توانستند با کمک اشیای فلزی، شیشه‌های قطور ورودی‌ها را شکسته و به راهروهای پارلمان نفوذ کنند.

تصاویر زنده رسانه‌های خبری از این رویداد، مردم را در حال ورود به ساختمان پارلمان نشان می‌دهد که کلاه ایمنی بر سر دارند و سپرهایی دست‌ساز در دست گرفته‌اند. همزمان عده‌ای نیز درحالی که میز و صندلی و اسباب و وسایل درون ساختمان پارلمان را در دست دارند از آن خارج شده و این وسیله‌ها را به خیابان‌ها می‌ریزند.

طی این تجمع که از بعدازظهر دوشنبه شروع شد، معترضان با حمله به نیروهای پلیسی که از ورود آن‌ها به داخل ساختمان جلوگیری می‌کردند، تعدادی را مجروح کردند.

علاوه بر این، به گفته پلیس، مایعی از سوی معترضان به سمت مأموران پرتاب شد که موجب تنگی نفس، ورم و خارش پوست در ۱۳ نفر از نیروهای آن شد.

۱۹ خرداد، شهروندان هنگ‌کنگی در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر کرد؛ اما به‌گفته معترضین موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد.

۲۵ خرداد ماه «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی پارلمان را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

روزنامه‌های پرتیراژ چین، نیروهای خارجی را عامل تحریک تظاهرات در هنگ‌کنگ با قصد ضربه زدن به پکن دانستند.

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان