arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

اختلال در پروازهای بمبئی به دلیل بارندگی‌ شدید

بارندگی‌های سنگینی  در بمبئی، پایتخت مالی هند آغاز شده باعث اختلال در شبکه‌ قطار محلی و به تأخیر افتادن پروازها در دومین فرودگاه شلوغ این کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارندگی‌های سنگینی  در بمبئی، پایتخت مالی هند آغاز شده باعث اختلال در شبکه‌ قطار محلی و به تأخیر افتادن پروازها در دومین فرودگاه شلوغ این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان هواشناسی بمبئی خاطر نشان کرده‌اند که امسال کشور هند شاهد یکی از شدیدترین موارد بارندگی‌های موسمی است و برخی مناطق را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار داده که شاهد بیشترین حجم بارندگی یک دهه اخیر تنها طی یک دوره دو روزه بوده‌اند.

باند اصلی در فرودگاه بمبئی در روز سه‌شنبه پس از آن که پرواز SpiceJet در ساعت ۱۱:۴۵ بعد از ظهر روز دوشنبه به هنگام فرود در باران سنگین از محدوده باند خارج شد، بسته باقی مانده است. البته تمام مسافران این هواپیما سالم بوده و این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.

یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ هم‌چنان در انتهای این باند باقی مانده است و اگر چه یک باند دیگر در این فرودگاه قابل استفاده است اما پروازها هم‌چنان با تاخیر مواجه می‌شوند.

بارندگی‌های سنگین شبانه ۵۵ پرواز را مجبور به فرود در فرودگاه‌های نزدیک فرودگاه بمبئی از جمله فرودگاه‌های "احمدآباد" و "بنگلور" کرده است و ۵۲ پرواز نیز لغو شده است.

طبق اعلام پلیس بمبئی، این بارش‌ها هم‌چنین موجب سقوط یک دیوار در این شهر و کشته شدن ۱۵ نفر شده است.

خطوط هوایی این کشور پیش‌تر نسبت به لغو و تاخیر انبوهی از پروازها هشدار داده بود.

مرکز هواشناسی منطقه‌ای نیز نسبت به بارندگی‌های "سنگین" و "فوق سنگین" تا ۴۸ ساعت آینده در بمبئی و حومه آن هشدار داده است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام مراکز هواشناسی، بمبئی بین سه تا پنج ژوئیه در معرض خطر جدی سیل قرار داشته و در طول این مدت بارش روزانه حدود ۲۰۰ میلی‌متر باران پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان