arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

ناظم‌الشریعه: از برگزاری بازی خداحافظی شمسایی استقبال می‌کنم!

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت که از برگزاری بازی خداحافظی وحید شمسایی استقبال خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره جلسه با اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: جلسه مشترک هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال و کادر فنی تیم ملی فوتسال، روز گذشته (دوشنبه) و پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر برگزار شد که به نظرم اقدام بسیار خوب و به جایی بود. در این نشست که برای نخستین بار صورت گرفت، توانستیم برنامه‌های اردویی تیم ملی را با در نظر گرفتن هفته‌های مسابقاتی لیگ با اعضای هیئت رئیسه بررسی کنیم و حتی خود اعضای هیئت رئیسه هم از این نشست مشترک بسیار خرسند بودند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن همه جوانب، طوری برنامه‌ریزی شد که حق باشگاه‌ها هم حفظ شود و نه تیم ملی و نه باشگاه‌ها، هیچ کدام متضرر نشوند. بازی‌های پلی‌آف بخش دیگری بود که درباره آن به بحث نشستیم. البته معتقدم که تیم مس سونگون درحال حاضر تیم ملی ایران است و باید از این تیم که نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی حضور دارد، حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: باتوجه به فشردگی برنامه‌ها و مدت زمانی که می‌توانیم در اختیار داشته باشیم، پس از برگزاری دیدار هفته دوم لیگ برتر (19 تیر) بازیکنان بلافاصله وارد اردوی تیم ملی خواهند شد و تا 21 تیر این اردو ادامه خواهد داشت. پس از آن بازیکنان در اختیار تیم‌های‌شان خواهند بود. تمام سعی ما بر این است که از همین هفته‌های آغازین لیگ تمام بازی‌ها را خودم، هاشم زاده، پتروس و دوران (مربیان تیم ملی) رصد کنیم. درست است که عملکرد اصلی را نمی‌توان در هفته های آغازین دید، اما با توجه به شناخت خیلی خوب و پیش زمینه ذهنی که از همه بازیکنان داریم، به آگاهی و بررسی خوبی خواهیم رسید.

 

ناظم الشریعه با اشاره به برنامه‌های پیش روی تیم ملی فوتسال ایران گفت: کلیه برنامه‌های مدنظرمان تا شروع جام جهانی را به کمیته فوتسال تحویل دادیم و مورد تأیید قرار گرفته است. به دلیل زمان کمی که داریم، بحث بازی‌های دوستانه برای‌مان از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه خود پرهیزکار به طور جدی پیگیر این موضوع است. البته تورنمنت آستاراخان را هم با تأیید نهایی تاج و شکوری، در برنامه‌های خود داریم. ضمن اینکه در یکم شهریور امسال احتمالاً یک بازی دوستانه خارج از فیفادی هم خواهیم داشت که انجام این بازی هم تأثیر زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای نخستین بار کلیه برنامه‌های تیم ملی تا پیش از مسابقات جام جهانی (شهریور 99) تدوین شده است و امیدواریم تا با برنامه محور بودن و اجرای دقیق همه موارد که همه زوایا شامل تیم ملی و باشگاه‌ها در آن درنظر گرفته شده است، به آمادگی نهایی تا پیش از مسابقات جام جهانی برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سوال که امکان حضور بازیکنان جدید در تیم ملی به چه میزان است، تصریح کرد: حتماً این امکان وجود دارد، اما باید واقع‌بین باشیم. اینکه لیگ فعلی ما لیگی نیست که یک ستاره را برای اعزام به جام ملت‌ها با سه ماه تمرین کردن به تیم ملی معرفی کند، اما اگر بازیکنی مثل سالار آقاپور در تیم امید دیده شود، نباید تردید داشت که در صورت ادامه همین رویه درخشان در تیم باشگاهی و اثبات آن به کادر فنی تیم ملی، به اردوهای تیم ملی هم دعوت خواهد شد. قبلاً نیز چنین بازیکنی مانند توحید لطفی داشتیم. در حال حاضر خودم و همکارانم بازی‌های آقاپور را در مسابقات آسیایی تبریز دیدیم و عملکردش مورد تأییدمان قرار گرفت، اما شرایط بسیار سخت است.

وی افزود: باید بدانیم که آقاپور باید با بازیکنانی مثل مهدی جاوید، اصغر حسن‌زاده، حسین طیبی و دیگر بازیکنان تنه به تنه شود که این اصلاً کار آسانی نیست. در اردوهای فعلی هم بازیکنانی مانند مسلم اولادقباد که دو سال در اردوی تیم ملی است یا بازیکنانی مانند علیرضا رفیعی یا قاسم عروجی، بازیکنان بزرگی هستند که باید با این بازیکنان مبارزه کند. در واقع حضور در تیم امید و درخشش در لیگ، یک بحث است و همپای بازیکنان بزرگسال بازی کردن بحثی دیگر، اما میدان برای تمام بازیکنانی که عملکرد فنی و اخلاقی همسو و مناسبی داشته باشند، کاملاً باز است.

سرمربی تیم ملی فوتسال با اشاره به خلأ روزهای فیفادی خاطرنشان کرد: مسابقات جام جهانی در شهریورماه 99 برگزار خواهد شد. در صورتی که از فروردین 99 تا شهریور 99 فیفادی دیگری در تقویم وجود ندارد. در تلاش هستیم که بازی‌های دوستانه را در نظر داشته باشیم. چون اگر بخواهیم تنها روی بازی‌های فیفادی حساب کنیم، وقفه بزرگی است.

ناظم‌الشریعه در پایان با اشاره به تمایل زیاد جهت برگزاری بازی خداحافظی برای وحید شمسایی تصریح کرد: از این موضوع کاملاً استقبال می‌کنم و موافق این کار هستم. چرا که جایگاه و شأن تمامی ستارگان و بازیکنان ارزشمند فوتسال کشورمان باید حفظ شود.

نظرات بینندگان