arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

۱۴ کشته و ۱۳ مفقود در شدیدترین سیل قرن در سیبری

بارندگی‌های سنگین در روسیه موجب سیل‌گرفتگی چندین روستا در جنوب شرقی سیبری، کشته شدن ۱۴ نفر و مفقود شدن ۱۳ نفر دیگر در این مناطق شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بارندگی‌های سنگین در روسیه موجب سیل‌گرفتگی چندین روستا در جنوب شرقی سیبری، کشته شدن ۱۴ نفر و مفقود شدن ۱۳ نفر دیگر در این مناطق شده است.

به گزارش ایسنا، این سیل تابستانی منجر به ویرانی خانه‌ها و تلف شدن احشام روستاییان منطقه شده است.

به دنبال این اتفاق، یک وضعیت اضطراری در منطقه "ایرکوتسک" سیبری، جایی که سطح رودخانه تا حدی افزایش یافته که منجر به وقوع سیل و نابودی ده‌ها روستا شده، اعلام شده است.

از هفته گذشته که بارندگی‌های سنگین در شمال روسیه آغاز شد، وضعیت اورژانسی در این منطقه اعلام شده بود. در این سیل علاوه بر کشته شدن ۱۴ نفر و مفقود شدن ۱۳ نفر دیگر، حدود ۳۳ هزار سکنه در ۸۳ روستا تحت تأثیر قرار گرفته و تا به امروز (سه‌شنبه) ۴۰ روستا هنوز زیر آب قرار دارند.

هم چنین به دنبال وقوع این سیل حدود ۱۲۰۰ نفر به کمک‌های پزشکی نیاز پیدا کرده و ۱۹۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز یک‌شنبه ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده اعلام کرد که به دلیل نزدیک بودن فصل سرما در این منطقه فرصت بسیار اندکی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان وجود دارد و پس از فرا رسیدن زمستان امدادرسانی به ساکنان منطقه دشوار خواهد شد.

پوتین در حالی به مناطق سیل‌زده سیبری سر زده بود که در حال بازگشت از اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن به کشور خود بوده است.

طبق دستور پوتین، وزارت دفاع روسیه بیش از ۱۳۰۰ نیروی انسانی و هم‌چنین وسایل نقلیه و هواپیما را برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده فرستاده است.

بنا بر گزارش دویچه‌وله، این بارندگی‌ها به دنبال طلسم خشکسالی طولانی‌مدت در منطقه دریاچه بایکال واقع در منطقه سیبری صورت گرفته است که به وقوع آتش‌سوزی‌های طبیعی منجر شده بود.

نظرات بینندگان