arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

منبع نظامی سوریه: سامانه اس۳۰۰ را برای مقابله با حمله اخیر اسرائیل آماده کرده بودیم

یک منبع عالی‌رتبه سوری اعلام کرد که نیروی دفاع هوایی این کشور سامانه‌های موشکی اس۳۰۰ را عملیاتی کرده و برای مقابله با تجاوز اسرائیل در وضعیت آماده‌باش قرار داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک منبع عالی‌رتبه سوری اعلام کرد که نیروی دفاع هوایی این کشور سامانه‌های موشکی اس۳۰۰ را عملیاتی کرده و برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی در وضعیت آماده‌باش قرار داده بود.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نیروی دفاع هوایی سوریه آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ را برای مقابله با اهداف متخاصم فعال کرد اما سامانه‌های دفاع هوایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند (اس ۲۰۰) توانستند موشک‌های اسرائیل را رهگیری کنند بدون اینکه نیاز باشد از سامانه‌های اس ۳۰۰ استفاده شود.

این منبع اعلام کرد که هدف از آماده سازی این سامانه‌ها نگرانی درباره این بود که مبادا موشک‌های اسرائیل خود سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ را هدف قرار دهند اما موشک‌های اس ۲۰۰ توانستند پنج موشک از اصل شش موشک را رهگیری کنند.

منابع تأکید کردند که در تجاوز رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه ناوهای اسرائیل نیز شرکت داشتند. این منابع افزودند، سامانه‌های دفاع موشکی سوریه توانستند موشک‌هایی را که از ناوهای این رژیم از دریا شلیک شده بودند قبل از رسیدن به حریم آب‌های منطقه‌ای سوریه منهدم کنند.

نظرات بینندگان