arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۸

جهانگیری: تصور برقراری امنیت در منطقه بدون در نظر گرفتن ایران اشتباه است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز کشور تبدیل به یک کارگاه عظیم در همه بخش‌ها شده است، گفت: از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های مختلف خدمتگزار مردم بوده ام، اما این حجم از کار و تلاش و افتتاح طرح‌های مختلف که هم اکنون در حال انجام است جزو کم سابقه‌ترین موارد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز کشور تبدیل به یک کارگاه عظیم در همه بخش‌ها شده است، گفت: از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های مختلف خدمتگزار مردم بوده ام، اما این حجم از کار و تلاش و افتتاح طرح‌های مختلف که هم اکنون در حال انجام است جزو کم سابقه‌ترین موارد است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم یکی از مهمترین وظایف دولت‌ها را ایجاد فضای مناسب برای کار و فعالیت دانست و افزود: در همین راستا دولت تدبیر و امید تلاش خود را به کار گرفت که بهترین فضا برای رشد و توسعه کشور مهیا شود اما آمریکا که با مردم ایران مخالفت و دشمنی دارد، وقتی که احساس می کند روند توسعه ایران شتاب گرفته، از هر فرصتی برای جلوگیری از پیشرفت مردم ایران استفاده می کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: چه کسی تصور می کرد که کشوری مانند آمریکا با این همه ادعا، پس از ماه ها و سال ها مذاکره توافق برجام را به هم بزند و از آن خارج شود؟ این رفتار برای دولتی مانند آمریکا به معنای عناد و دشمنی با ملت ایران و تلاش برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران در میان کشورهای منطقه از موقعیت استثنایی برخوردار است افزود: ایران حافظ امنیت منطقه است و اگر کشورهای غربی و آمریکا تصور کنند که در این منطقه می توان امنیت را بدون در نظر گرفتن ایران برقرار کرد سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: خوشبختانه قدرت ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند و کشورهای غربی و آمریکا نیز خودشان اذعان دارند که حوزه نفوذ ایران بسیار گسترده است و به همین خاطر اصرار دارند که مانع توسعه ایران شوند.

جهانگیری ادامه داد: در این شرایط دو مسئولیت بر عهده ماست که در وهله نخست باید از کیان کشور و نظام در چارچوبی که امام، رهبری و شهدا طراحی کردند حفاظت کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه زبان تهدید در برابر ملت ایران کارساز نیست گفت: تعامل با ملت ایران با سابقه تمدنی و فرهنگی کهن باید از طریق منطق و گفت‌وگو باشد.

وی اظهار داشت: دومین مسئولیت ما این است که مقاومت خود را در بخش هایی که آمریکا می خواهد آسیب بزند افزایش دهیم و امروز که هدف آنها لطمه زدن به اقتصاد و توسعه کشور است، باید از روند توسعه و پیشرفت کشور حراست کنیم.

جهانگیری با اشاره به بازدیدهای امروز خود از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف، از دست اندرکاران این طرح ها قدردانی کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید کارهای گسترده‌ای در بخش آب و خاک انجام شد و با مجوز مقام معظم رهبری ۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های نیمه تمام در بخش آب و خاک مورد استفاده قرار گرفت و ۱.۵ میلیارد دلار دیگر نیز در بخش آب و خاک استان خوزستان هزینه شد که در نتیجه این اقدامات، با وجود سیلاب سال جاری در استان خوزستان میزان خرید گندم از این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر بود که این به معنای گسترده‌تر شدن کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت در سال‌های گذشته است.

معاون اول رییس جمهور گفت: باید اقدامات انجام شده توسط دولت با زبانی گویا به مردم اطلاع رسانی شود اما متاسفانه دولت در این خصوص ضعف دارد و شاید هم تخریب‌های مخالفین دولت قوی‌تر است و اجازه نمی‌دهد که مردم نسبت به اقدامات صورت گرفته آگاه شوند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت این است که جریان فعالیت و کار و تلاش در کشور متوقف نشود، از بخش خصوصی خواست با جدیت به صحنه بیاید و افزود: در روزهای سخت و در مشکلات است که از مدیران و بخش خصوصی انتظار نقش آفرینی داریم وگرنه در شرایط عادی همه می توانند فعالیت کنند.

جهانگیری با یادآوری اینکه فروش نفت و درآمد کشور کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: با شناختی که از ظرفیت های کشور دارم مطمئن هستم با ابتکار و خلاقیت مدیران می توان ده برابر تحریم ها فرصت توسعه و پیشرفت ایجاد کرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با قدردانی از تلاش ها و خدمات وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه تابستان سال گذشته را با وجود کم آبی و عدم امکان استفاده از نیروگاه های برق آبی به خوبی مدیریت کرد و اجازه نداد که مردم تحت فشار قرار بگیرند.

وی افزود: در گذشته برای احداث نیروگاه باید واردات خارجی انجام می شد اما امروز با همت و توانمندی داخلی گام های بزرگی در بخش احداث و مدیریت نیروگاه ها برداشته شده است.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد: با امضای تفاهم نامه میان دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم مهارت آموزان تحت پوشش تسهیلات اشتغال زایی قرار گرفته و شاهد تحول و توسعه در این بخش باشیم.

وزیر نیرو نیز در این مراسم با بیان اینکه طی دو روز اخیر ۱۲ پروژه در شهرستان ‌های مختلف استان فارس به بهره برداری رسید گفت: برای این پروژه ها ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و ۸۰ میلیارد تومان نیز برای آغاز عملیات اجرایی سه طرح دیگر هزینه شد.

اردکانیان افزود: صنعت برق کشور در دولت تدبیر و امید کارنامه درخشانی دارد و از سال ۹۲ تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق چه دولتی و چه خصوصی سرمایه گذاری شده و بیش از ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده به صنعت برق کشور افزوده شده است.

وی افزود: در حال حاضر هر ۴۵ روز یک تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار می گیرد و از این به بعد این عدد به هر ۳۰ روز کاهش پیدا می کند.

در این مراسم استاندار فارس و برخی از مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دغدغه ها و تشریح مشکلات استان پرداخت.

نظرات بینندگان