arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

تارنمای فرانسوی: تنش‌ها موجب افزایش قیمت جهانی نفت شده است

پایگاه اینترنتی "زون نیوز" روز چهارشنبه علت افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی را ادامه تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای فرانسوی: تنش‌ها موجب افزایش قیمت جهانی نفت شده است

به گزارش زون نیوز، هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات روز چهارشنبه لندن، ۶۴ دلار و ۵۳ سنت داد و ستد شد که در مقایسه با معاملات روز قبل، حدود ۴۰ سنت افزایش داشت.

در نیویورک نیز بهای هر بشکه نفت آمریکایی وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل ماه اوت با ۳۳ صدم افزایش به ۵۸ دلار ۹۲ سنت رسید.

کارشناسان و دلالان نفتی بر این باورند که علت اصلی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، اوضاع نه چندان رو به بهبود ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه می‌باشد چرا که خطر مربوط به شرایط ایران هنوز وجود دارد.

اگر راه حلی برای کاهش تنش مرتبط با ایران یافت نشود، احتمال افزایش بیشتر بهای نفت در بازارهای جهانی همچنان وجود دارد.

زون نیوز افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) بار دیگر به ایران هشدار داد که "محتاط" باشد.

ایران نیز به نوبه خود، روز دوشنبه از تولید اورانیوم با غلظت دستکم ۴.۵ درصد خبر داد که بیشتر از حد مجاز تعیین شده در توافق هسته‌ای وین ۲۰۱۵ است.

در این میان، در حالی که آمریکا ضمن تحمیل تحریم‌های اقتصادی قوی بر ایران، در سال گذشته توافق را ترک کرد، تهران می کوشد به طرف‌های باقی مانده در این توافق (آلمان، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه) فشار بیاورد به این کشور در دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کنند. در آنچه به بازار نفتی مربوط می‌شود، این خبر که یک نفتکش انگلیسی توسط ایران تهدید شد، نقش بزرگی در ایجاد ترس در بازار داشته است.

"هان تان" تحلیلگر مؤسسه نفتی FXTM عقیده دارد که سرمایه گذاران بیم آن دارند که نفت ورودی به بازار از مبدا خاورمیانه ممکن است به دلیل " تنش‌های ژئوپولیتیک روز افزون در منطقه" کاهش یابد.

نظرات بینندگان