arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

استقلال برای فرار از محرومیت ۷۲ ساعت وقت دارد

باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی «پپرو پییچ»، و فرار از محرومیت تنها ۷۲ ساعت زمان در اختیار دارد و اگر تا روز شنبه با مهاجم اسبق کرواسی خود تسویه حساب نکند با محرومیت روبرو خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استقلال برای فرار از محرومیت ۷۲ ساعت وقت دارددر حالی که باشگاه استقلال تنها تا روز شنبه برای پرداخت بدهی پرو پییچ وقت دارد تا بتواند از محرومیت از پنجره نقل و انتقالات رهایی یابد «علی خطیر» نماینده باشگاه استقلال عازم سوئیس شده است.

معاون ورزشی استقلال مذاکراتی را با مدیربرنامه های پرو پییچ، داشته است تا با وی برای پرداخت ۴۳۰ هزار دلاری به توافق برسد اما این مذاکرات تا کنون به توافق منجر نشده است.

باشگاه استقلال از پرو پییچ در خواست تخفیف کرده است اما این درخواست با مخالفت وی مواجه شده و او اعلام کرده است تحت هیچ شرایطی از رقمی که دادگاه عالی ورزش صادر کرده است، کوتاه نخواهد آمد.

فدراسیون فوتبال با فیفا مکاتباتی را داشت و از این نهاد بین المللی فوتبال درخواست کرد با توجه به مشکلاتی که برای ایران بر سر راه انتقال وجود دارد فیفا پول پرو پییچ را از مطالبات استقلال در فیفا پرداخت کند.

«اسماعیل خلیل زاده» عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره آخرین وضیعت پرو پییچ اظهار داشت: طبق مهلتی که فیفا به ما داده است، ۳ روز دیگر برای پرداخت طلب پروپیچ زمان داریم و به دنبال این هستیم بتوانیم از پاداشی که از فیفا طلبکار هستیم این بدهی را پرداخت کنیم.

وی افزود: ۴ بازیکن استقلال در جام جهانی حضور داشتند که ۸۵۰ هزار دلار از فیفا طلب داریم، به دنبال این هستیم که از این محل طلب پرو پییچ را پرداخت نماییم. متاسفانه ۲ روز اخیر در اروپا تعطیلات بود و قرار شد امروز نامه زده شود. اگر تا ۴۸ ساعت آینده این اتفاق نیفتد باشگاه از منابع دیگر این مبلغ را تأمین و پرداخت خواهد کرد.

خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: هواداران نگران محرومیت استقلال نباشند، تمام تلاش‌مان را انجام می دهیم تا تیم از حالت بحرانی خارج شود. بازیکنان خوبی جذب شده‌اند و هواداران خیالشان راحت باشد.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان گفت: تلاش می‌کنیم برای اینکه ارزی از کشور خارج نشود، از مطالبات خودمان از فیفا بدهی‌ها را پرداخت کنیم. تا ۴۸ ساعت قبل از اتمام مهلت مقرر پیگیر این موضوع خواهیم بود، اما اگر موفق نشدیم و از منابع دیگری که پیش بینی شده این مبلغ را پرداخت خواهیم کرد.

حکم صادر شده که از سوی فیفا در تاریخ ۱۳ می به باشگاه استقلال ارسال شده است، تبعات عدم پرداخت مطالبات پرو پییچ به صورت کامل اعلام شده است.

در بند چهارم این حکم نوشته شده است در صورتی که بدهی ۴۲۷ هزار دلاری این بازیکن پرداخت نشود، این جرایم شامل حال باشگاه استقلال خواهد شد.

الف: در آن صورت ممنوعیت ثبت نام بازیکنان جدید، چه داخلی و چه بین المللی، برای دو (۲) دوره‌های ثبت نام کامل و متوالی اعمال می‌شود. «یعنی دو پنجره نقل و انتقالات برای باشگاه استقلال بسته خواهد شد و این تیم نمی‌تواند بازیکن جذب کند»

ب: این محرومیت برای تمام تیم‌های ۱۱ نفره باشگاه (بزرگسالان و بقیه تیم‌های پایه) اعمال می‌شود و تنها در صورتی محدودیت برداشته می‌شود که باشگاه کل بدهی را پرداخت کند و مدارک مربوط به تسویه حساب ارائه شده باشد در آن صورت در نقل و انتقالات بعدی باشگاه اجازه جذب بازیکن خواهد داشت.

ج: این محرومیت از نقل و انتقالات در صورت عدم پرداخت بدهی یک بار هم تمدید خواهد شد. (دو پنجره متوالی دیگر) و در صورت عدم تسویه حساب، فیفا باشگاه استقلال را یک رده تنزل خواهد داد (از لیگ برتر به لیگ یک)

باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی خود به پرو پییچ تنها ۴ هفته فرصت دارد و در صورتی که در این ۳۰ روز کار خاصی انجام ندهد جرایم از سوی فیفا اعمال می‌شود.

فیفا در حکم خود علیه استقلال به دلیل بی توجهی به احکام قبلی ۲۰ هزار فرانک سوئیس نیز جریمه برای این باشگاه در نظر گرفته است.

پرو پییچ، مهاجم سابق استقلال یک سال پیش از این بابت عدم دریافت مطالباتش از استقلال به فیفا شکایت کرد. آن زمان باشگاه استقلال به دلیل تغییرات مدیریتی نتوانست دفاعیات مناسبی در مورد ادعای این بازیکن داشته باشد که در نهایت حکم فیفا به سود این بازیکن صادر شد.
پس از روی کار آمدن امیر حسین فتحی مسئولان باشگاه استقلال بابت این حکم تصمیم به دفاع گرفتند تا پرونده پرو پییچ به دادگاه عالی داوری ورزش برود اما باشگاه استقلال در جدیدترین نامه‌ای که از کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فیفا دریافت کرده محکوم به پرداخت مطالبات پرو پییچ شده است.
محکومیت باشگاه استقلال در شرایطی شکل گرفته است که چند ماه پیش امیر حسین فتحی در یک برنامه تلویزیونی به صراحت از توافق با این بازیکن سخن گفت و اظهار داشت: مشکل پرو پییچ هم حل شده و ما بحثی در این زمینه نداریم، خیال هواداران راحت باشد و مشکلی ما را تهدید نمی کند. امیدوارم آنها شاهد بازی های خوب استقلال باشند و روزهای خوبی را با یکدیگر تجربه کنیم.

پرو پییچ بازیکن فوتبال اهل کرواسی و باشگاه های الفیصلی، تیرانا و اسکندربو کورچه است. وی رکورد بیشترین گل زده را در تاریخ لیگ برتر آلبانی را داراست. او در مرداد ماه سال ۹۴ با قراردادی دو ساله به باشگاه استقلال تهران پیوست و در مدت حضورش در جمع آبی پوشان ۵ گل به ثمر رساند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان