arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

عون: تحریم های آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله بی‌احترامی به لبنان است

رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان « بی‌احترامی» به این کشور است، از واشنگتن خواست از این تصمیم خود صرف‌نظر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان نیز به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله واکنش نشان داد و آن را «بی‌احترامی» به لبنان تلقی کرد.

او چهارشنبه (۱۹ تیر) گفت که تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان پارلمان لبنان با مواضع سابق آمریکا در تضاد است؛ مواضعی که پایبندی لبنان و بانک‌های این کشور به قوانین مبارزه با پول شویی و ممانعت از آن در حمایت از تروریسم را تأیید می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا دیروز سه شنبه (۱۸ تیر) در راستای ادامه فشارهای خود علیه مقاومت در لبنان و منطقه، دو نماینده حزب الله در پارلمان لبنان و یک شخصیت اجرایی حزب‌الله را در لیست تحریم‌های خود، به اصطلاح تحریم‌ها علیه تأمین مالی تروریسم، افزود.

به گزارش المیادین، میشل عون با ابراز تأسف از این اقدام آمریکا گفت: «لبنان از این اقدامات و حمله به دو نماینده منتخب [پارلمان لبنان] ابراز تأسف می‌کند و به زودی مسئله را از مقام‌های آمریکایی مربوطه پیگیری خواهد کرد».

سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان نیز پیش از عون در واکنش به این تحریم‌ها، با بیان این که تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله وارد مرحله و رویکرد جدیدی شده است، از اتخاذ موضع رسمی لبنان در برابر این تحریم‌ها طی روزهای آتی خبر داد

نظرات بینندگان