arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

دیدار امیر قطر با مدیر سیا و نانسی پلوسی

تمیم بن حمد آل ثانی در دیدار با هاسپل مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات مذاکرات صلح افغانستان را مورد بررسی قرار دادند. امیر قطر در دیدار با پلوسی نیز درباره روابط استراتژیک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف، راه‌های توسعه آن و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

امیر قطر در جریان سفرش به آمریکا با مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس سازمان سیا و مقامات پارلمانی این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در چارچوب سفر خود به ایالات متحده که از ۸ ژوئیه آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، با جینا هاسپل، مدیر سازمان سیا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس کمیته خدمات مسلح سنا و برخی اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور دیدار کرد.

امیر قطر در دیدار با هاسپل روابط همکاری استراتژیک مشترک میان قطر و آمریکا در زمینه‌های امنیتی و راه‌های توسعه آن را بررسی کرد. هاسپل نیز به نقش قطر در مبارزه با تروریسم و همکاری مشترک این کشور با آمریکا اشاره کرد. وی همچنین از نظارت قطر بر گفت‌وگوی افغانی – افغانی قدردانی کرد.

همچنین دو طرف در این دیدار مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات مذاکرات صلح افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

امیر قطر در دیدار با پلوسی نیز درباره روابط استراتژیک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف، راه‌های توسعه آن و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

نظرات بینندگان