arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۸

کره شمالی: کره جنوبی دو جنگنده اف ۳۵ از آمریکا خریده؛ این کار نقض اعلامیه پانومونجو است / استفاده از این جنگنده ها، تنها یک گزینه پیش روی ما قرار می دهد: آزمایش اسلحه ای ویژه با هدف نابودی این جنگنده

یک مقام در مرکز مطالعات آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی روز پنجشنبه در بیانیه ای به کره جنوبی در خصوص استفاده از جنگنده های اف ۳۵ آمریکا هشدار داد. در این بیانیه آمده است: مقام های کره جنوبی کاملاً می دانند که این جنگنده ها مساله ای بسیار خطرناک است که منجر به واکنش کره شمالی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام در مرکز مطالعات آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی روز پنجشنبه در بیانیه ای به کره جنوبی در خصوص استفاده از جنگنده های اف ۳۵ آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: مقام های کره جنوبی کاملاً می دانند که این جنگنده ها مساله ای بسیار خطرناک است که منجر به واکنش کره شمالی خواهد شد.

این مقام افزوده است: تنها یک گزینه پیش روی ما خواهد بود و آن هم آزمایش اسلحه ای ویژه با هدف نابودی این جنگنده کره جنوبی است.

خبرگزاری کره شمالی در همین رابطه گزارش کرده است که دو فروند جنگنده اف ۳۵ آمریکایی که کره جنوبی خریداری کرده، اواسط ماه جاری میلادی (جولای) به این کشور تحویل خواهد شد.

این گزارش می افزاید: اقدام سئول نقض اعلامیه پانومونجو محسوب می‌شود. بر اساس این اعلامیه، طرفین در مورد توقف تقویت تسلیحاتی توافق کرده‌اند.تا زمانی که دولت کره‌جنوبی از اتکا به نیروهای خارجی صرف‌نظر نکند، آینده روشنی پیش‌روی روابط پیونگ یانگ-سئول نخواهد بود.

کره جنوبی ماه مارس سال جاری میلادی دو فروند جنگنده اف ۳۵ را از آمریکا خرید. طرفین درخصوص ۴۰ فروند دیگر از این جنگنده به ارزش هفت میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ نیز توافق کرده اند.

نظرات بینندگان