arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۸

حمله شدید دونالد ترامپ به ارزهای دیجیتال: طرفدار بیت کوین و ارزهای مشابهش نیستم / تجارت مواد مخدر و رفتارهای غیر قانونی با ارز دیجیتال تسهیل می شود

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده در یک رشته توییت اعتراضی به موضوع بیت کوین و سایر ارزهای دیجیال پرداخته و از موضعی انتقادی به این نوع ارزها نگاه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده در یک رشته توییت اعتراضی به موضوع بیت کوین و سایر ارزهای دیجیال پرداخته و از موضعی انتقادی به این نوع ارزها نگاه کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتحاب، به نظر می رسد دونالد ترامپ دقیقا می داند بیت کوین چیست و آن را دوست ندارد. این نخستین بار نیست که ترامپ به ارزهای دیجیتال حمله می کند. مدتی پیش نیز در جریان یک مصاحبه دونالد ترامپ اعلام کرده بود ارزهای دیجیتال ارزشی بسیار ناپایدار دارند و در نتیجه، خطرناکند.

اکنون او در اظهارنظرهایی توییتری نوشته است: "اخیرا فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد ارز دیجیتالی به نام "لیبرا" را توسعه دهد. اما این  شرکت باید پیش از چنین اقدامی به پروتکل های بانکداری و مقررات مختلف مانند هر سیستم مالی دیگری متعهد شود."

جالب است که این اظهار نظر دونالد ترامپ همراستا با اعتراضات برخی نمایندگان دموکرات است؛ نمایندگانی که هفته گذشته رسما از فیس بوک درخواست کردند برنامه لیبرا را به حالت تعلیق درآورد تا پیش از ورود به بازار بین الملل به لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.

ترامپ در یک شگرد جالب رشته توییت های خود را با یک چهره ملی گرایانه و وطن دوستانه به پایان رساند. او در انتها برای تحریک افکار عمومی نوشت؛ "ما تنها یک ارز واقعی در ایالات متحده آمریکا داریم و هر روز قوی تر، قابل اعتمادتر و مطمئن تر هستیم. این ارز به مراتب بیشترین میزان تاثیرگذاری ارز در هر جای جهان را به خود اختصاص داده و این موفقیت ادامه خواهد داشت. صحبت من در مورد دلار ارزشمند ایالات متحده است."

روشن نیست که چرا امروز  را بین همه روزهای گذشته برای صحبت کردن در مورد ارزهای دیجیتال انتخاب کرده است. ترامپ در بخشی دیگر از توییت های خود اشاره کرده است که ارزدیجیتال مثل پول واقعی قابل ردیابی نیست و می تواند بسترساز قاچاق مواد مخدر و فساد اقتصادی باشد.

نظرات بینندگان