arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

دیدار موگرینی با وزیر خارجه کویت

فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با مقامات عراق، وارد کویت شد و با صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به کویت سفر کرده است، با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با مقامات عراق، وارد کویت شد و با صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه کویت در جریان این دیدار روابط عمیق و نزدیک میان این کشور و اتحادیه اروپا را ستود.

وی همچنین پیشاپیش افتتاح رسمی مقر هیئت اتحادیه اروپا در کویت در جریان مراسمی که امروز (یکشنبه) به همین مناسبت برگزار خواهد شد، به موگرینی تبریک گفت.

الصباح در این باره تصریح کرد: افتتاح مقر هیئت اتحادیه اروپا در کویت نتیجه طبیعی تحول مداوم و مثبت در مسیر همکاری پربار و مداوم میان دو طرف است.

این مقام کویتی در ادامه نقش گسترده و مهم اتحادیه اروپا را در ایجاد امنیت و ثبات در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ستود.

در مقابل موگرینی نیز نسبت به تلاش مشترک میان دولت کویت و اتحادیه اروپا و انجام این سفر برای افتتاح مقر هیئت این اتحادیه در کویت ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: این طرح بهترین گواه از همگرایی گسترده میان دو طرف است و به خوبی تمایل صادقانه اتحادیه اروپا برای تحکیم روابط خود با کویت را نشان می‌دهد.

موگرینی در ادامه بار دیگر به نقش دولت کویت و تلاش‌های آن برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور برقراری امنیت و صلح و پایان بحران‌ها در شرایط دشوار کنونی منطقه اشاره کرد.

نظرات بینندگان